torsdag 7 oktober 2010

Stumpastaken......

Godmorgon......
Här sitter jag och myser med en kopp the och
några tända ljus.....
Denna ljusstake (Stumpastaken) kom i min brevlåda igår,
har skickat efter den ifrån
Väldigt praktisk att fylla med ljusstumpar
man får över.
Och så vacker....
Så här är det mys på högsta nivå......
Här en bild på mitt matsalsbord som fortfarande är
fullt med gammalt linne...
som jag i mån av tid försöker få färdigt så jag
kan lägga ut det på min
lilla bloggisbutik....
Inte nog med det så var jag ut på
skattjakt igår
igen...
och fann ytterligare en massa fint!
Önskar er alla en underbar Höstdag!
Kram Kathrine...

23 kommentarer :

hagagården sa...

men å vilken fin liten stumpstake du har köpt dig,ser så mysigt ut där.
kram o ha en fin dag.
ninni

Pia sa...

Verkligen mysigt och speciellt med en vedspis!

Önskar dig en lika mysig förtsättning på veckan!

Kraam/Pia

Country Hill sa...

Stumpastaken är jättefin och praktisk, en så skulle jag kunna tänka mig!
Ha en fin dag!
Kram Lena

Katta sa...

Otroligt snygg och smart stake det där. Ha en fin dag, kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har sett någon variant av sån här ljusstake förut, men ingen så fin som denna! Helt perfekt till alla stumpar man inta vill slänga.
Och tack goa Kathrine för din snälla kommentar.
Varm kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vilken fin stumpstake du har köpt.Bara så fin.Önskar dej en fin dag rara du kram Rita ♥

Myricas Farmor sa...

Ljustacken var ju en riktigt bra sak, för man får alltid en massa stumpar kvar.
Den hade jag behövt i går, elen försvann och kom ett par ggr, men så mörkt det blev.
Ha en god dag
kram

Evashusotorp sa...

Stumpstaken var jättefin, man får ju hundratals stumpar bra att dom kommer till anv.
Jag själv smälter ju mina och gör kakformsljus eller i små koppar.
Ha det fint.
Kram
Eva

It's me sa...

Happy day darling.......lovely post.......like your candlestick............love Ria...

Solveig sa...

For en koselig lysestake! Nydelige, lune og inspirerende bilder her hos deg. Får så lyst å starte på julehobbyen min når jeg ser dette:o)
Ønsker deg en flott torsdag.
klem fra Solveig

Skogslyckan sa...

Åh så fin stumpastake, och praktisk! Vi har visst båda suttit på morgonen med en kopp te och ljus/eld. Härligt sätt att starta dagen på. Visst är det kul med alla skatt jakter!! Det är nog tur vi bor långt från varandra...ler...
Ha en fin dag du gooa!
Kram Pia

Viola sa...

Vad är det för skattgömmor du har där uppe...:0) ha en fin dag i höstrusket..i dag går det åt många ljus, kramen

Vita små hjärtan sa...

Mysiga bilder du visar!
Staken är ju perfekt, man får ju så mycket stumpar hit i dit!
Ha det så gott vännen.
Kram Agnetha

Betty sa...

Grattis till vinsten , den var jättefin. Har aldrig sett ngn förut.
Läskande bild , lite linnefrossa kan ju aldrig bli fel.

Kramar från Betty !

Lilla Rummet sa...

Stumpstaken var ju läcker, perfekt när man har små ljusstumpar liggande.
Härligt med vedspis, härlig värme.
Kram Britt

Sirpa sa...

Hej Kathrine!
Tack för din titt hos mig! Hoppas du har haft en fin dag! Tänkte fråga dig en sak, du har länk till min utlottning men du har inte kommenterat att du vill vara med, vill du det så kommentera gärna. Önskar dig en fin kväll!
Kram Sirpa

Mitt_Inre_83 sa...

Hej! Vilka mysiga bilder du har och en mysig blogg! ha de fint och tack för besöket på min blogg :) Mvh Bernice

Unknown sa...

Vad fin stake, och att använda ljus i olika längder, smart.
Du har så mycket fint, återkommer snart igen.
Önskar dej en underbar helg
Kramar
/Maggan

Anki sa...

Det är förskräckligt vad godbitar du hittar...en sån stumpastake vill jag nog ha...har stumpar överallt!
Härliga bilder!
Hmm, nog busar blogger när det inte går att logga ut ens...bara ERROR!

Ha en bra kväll!
Kram kram!

Margareta sa...

En så vacker början på en regnig dag...
All denna fina textil..

ha det gott!
Kram Margareta

Atelje Skärvan sa...

Hej,det låter spännande med allt linne.
Önskar dig en härlig helg,kram Agneta

helle sa...

Hvilken fin lysestage du har købt, jeg har aldrig før set en sådan! Rigtig hyggelig ser det ud!

Kram
Helle

maría cecilia sa...

Hola Kathrine, a very original candle holder, good idea and great inspiration. I see you have an iron kitchen (don´t know the word in english) and it´s so beautiful!!
cariños