fredag 29 oktober 2010

Höst i min trädgård.......

Godmorgon alla söta därute....
nu har snart alla löv ramlat ner på marken och
allt förbereder sej för vila....
det är lite sorgligt kan man tycka men det är
naturens gång....
Allt har sin tid, det finns en tid för allt under himlen..
en tid för födelse, en tid för död, en tid att plantera,
en tid att rycka upp, en tid att le, en tid att läka,
en tid att gråta, en tid att sörja, en tid att dansa,
Allt har sin tid........
Jag har planterat lite vita ljung i min blomlåda......
Nu när hösten är här blir det mera tid över för
lite pyssel....
Jag har pysslat lite med kuddar...
En närbild på min hemsydda linnekudde...... har sytt på en liten spetsduk på mitten...
Kuddar kan man aldrig få för mycket av.... Hoppas att ni alla får en underbar Helg... och ta väl hand om er! Kram Kathrine...

27 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Jättefin kudde, ser svårt ut och sy runda. Det var fint med linnetyget och den runda spetsen. Ser ut som en varm och go sittplats.
Önskar dig en fin helg
Stor kram
AnnaMaria

Unknown sa...

Godmorgon
Vilken fin kudde du har sytt! Så fint med spetsduken där. Så fina ord om att allt har sin tid. Ha en bra fredag! Kram Lenita

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!Vilken fin kudde du har sytt.Himla fint med spetsduken där.Underbara ord om allt har sin tid.Önskar dej en mysig fredag rara du .Kram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

God mo9rgen..du er alltid tidlig på han du =))=)

Ja høsten er her..og bladene faller av.. jeg syns også det er litt trist når alt blir grått...det er da jeg håper snøen kommer ..slik at det blir litt lyst...

så fin pute du har laget deg...

ønsker deg en fin helg.

Klemmer =)

Katta sa...

Ja nu är det naturens tid att få vila. Jag kan tycka att nakna avlövade träd med är vackra, det beror bara på vad som finns runtom. Jättefin kudde du gjort. Kram Katta

Skogslyckan sa...

Ja de sista gråmulna dagarna kanske inte har varit så vackra. Jag gillade bättre de vackra soliga frostmornarna. Men men vi kan inte välja. Då får man vara inne och sy kuddar och mysa istället. Fin en du gjort! Ha nu en underbar helg!
Kram Pia

Solveig sa...

Her er nok alt løvet fløyet sin vei for en stund siden, og snøen har komt og gått. Som du sier, det er en tid for alt:o) Nå nærmer det seg snart jul, og det er en herlig tid, synes jeg:o)
Så flott pute du har laget. Virkelig i min stil!
Ha en nydelig helg, min venn.
Klem fra Solveig

Evashusotorp sa...

Ja nog har allt sin tid, men ibland glömmer man det, lever för stressigt och lyssnar ej på omgivningarnas signaler, men så är det bara.
Hoppas din helg blir givande.
Kram
Eva

hagagården sa...

Vilken underbart fin kudde du har sytt,så fint med spetsen på mitten.
kram o ha en fin helg.
ninni

Lilla Rummet sa...

Jättefin linnekudde du sytt, blev så fint med spetsen i mitten. Har aldrig sytt en rund, får kanske testa det ngn gång.
Ha en fin helg.
Kram Britt

Ett ögonblick sa...

Go´morron!
Ja, jag har försovit mig idag...drömde så vackert;)
Hösten är en svår tid tycker jag, men som du skriver så är det ju naturens gång. Båda mina föräldrar dog vid den här årstiden så nånstans inom mig är det mycket sorg nu, jag saknar såå.
Vilken vacker kudde du sytt! Jag håller också på med spets och tyg till kuddar, får se vad det blir av det...Igår förstärkte jag kaoset i mitt syrum, genom att ta ner hyllor, flytta och sätta upp på en annan vägg. Det ska nog bli ordning och jättefint så småningom, men just nu är jag inne i en lite "kaosiserad" tillvaro...

Jag önskar Dig en riktigt fin och skön helg.
kraam lisamaja

Fleurette sa...

Hello my dearest Kathrine, your pillow is very beautiful!
I wish you beautiful weekend and wonderful weeks of November:)
Big hugs
Nice day
Fleurette

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder vännen.
Ja allt har sin tid, det är så sant!
Fin kudde, det kan man ha många!!!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Sirpa sa...

Go morgon!
Fina bilder och en söt kudde!
Önskar dig en fin dag och en mysig kväll!
Kram Sirpa

Hulda sa...

Så nydelige høstbilder, og, ja, alt har sin tid.. Også i naturen. Flotte bilder i innlegget under også. Så fin måneskinnslampen er. :)

Country Hill sa...

Så vackert Du skriver och vilken vacker kudde Du sytt!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Syster vit sa...

Så söt kudde du gjort, ett riktigt hantverk.
Kram Liselott.

Myricas Farmor sa...

Såå fin din kudde är, duktig du är.
JAg vill önska dig en trevlig Halloween helg
kram

It's me sa...

Beautiful autumn in your garden.,.......have a lovely friday darling..........love Ria....

Bonjade sa...

Love this period of the year.....
Stormy outside, lovely colours....and after that a warm cup of tea in this lovely chair and love that pillow
Fine weekend

@nne sa...

wish you a sweet weekend, @nne

Eva Agnes sa...

Hej Kathrine!
Det finns något till dig på Bildkonst
http://romantikgrafik.blogspot.com. Men bara om du vill, förstås.
Vill du se hur det ser ut går du bara till:
http://testbloggminima2.blogspot.com
Kram och fin helg
Eva Agnes

Elsa och Helena sa...

Vad vackra bilder du visar och texten är så sann, allt har sin tid och inget är nytt här under solen! Idag har varit en otroligt vacker höstdag och då måste man bara njuta.

Önskar dig en fin helg.
KRAM Helena

Margareta sa...

Fina höstbilder.Allt har ju sin tid och sen kommer något nytt.....
Kudden så mysig.Jag har också sytt något liknande av gamla hemvävda lakan och virkad spets i mitten.
Jag brukar lägga ner mitt huvud på en sån kudde när jag vilar middag.

Och du har ju sett mina nya fönsterskydd.Jag är så glad för dom.Det är tack vare dig ....

Ha en skön kväll och helg!
Kram Margareta

Roses & Angels sa...

Fin fin mormors kudde♥. Förstår att man inte hinner svara alla eller kommentera. Gulliga du så fint skrivet. Ha nu en fin lördag och stressa inte med det här. Kram

Viola sa...

Verkligen en vacker kudde, älskar linne färg ihop med vitt, svårt att få till de runda...

Önskar en skön helg och du ...tävling på bloggen min..:)

Lilla Lycksta sa...

Hej
Vilken ljuvlig kudde du sytt. Önskar dig en trevlig helg.

Kram Camilla