söndag 8 maj 2011

Vilket väder och loppis.....

Godmorgon alla söta goa vänner.....
Vilket väder vi fått helt underbart,, inspirationen
spirar och jag fylls med en massa ideer..
Häng peenserna utanför dörren växer så
det knakar i sin ampel,,,
så underbart...
.Vilken ljuvlig färg,, göra sej fint emot det gröna. . Igår Lördag var jag på Loppis så klart hela tre stycken blev det, och jag kom hem med en massa fint, visar en del idag av allt jag hittat.. En vacker våg, fina vita porslinsburkar med text, en underbart vacker gräddkanna i pressglas och mycket mycket mera. visar mera bilder i morgon. . Tänk att det kan vara så roligt att åka runt på Loppisar och handla!!!! .
Denna vackra tennterrin fann jag på blocket, så vacker, med gamla stämplar på undersidan. Från tidigt 1800 tal! Den skall jag behålla själv! Och njuta va!!!! Hoppas ni alla får en fin Dag! ta vara på varandra och gläds åt det vackra vädret och Vårens Grönska!!! . Kram Kathrine...

12 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den terrinen kommer och pryda ditt matsalsbord, tänk så fint med sommarblommor. Hundkex tycker jag är så fint och plocka in.
Jättefina saker från loppisarna också.
Ha en solig fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Sologbolig sa...

Herlige ting du har funne på loppis.
Nå skal eg ut i hagen og fortsette hagearbeidet som eg begynte på i går
Ha ein flott søndag. Klem!

Ambiente-nostalgia sa...

What a lovely hanging basket.
Have a sunny sunday.

XX Dorine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka underbara fynd du har gjort!! Det är roligt nu när loppisarna börjar öppna lite här och där och när vädret är så här fint är det en ren njutning att strosa runt och kika på prylar. Hängpensée, det har jag missat! Penséer är ju så bra den här tiden eftersom de är ganska tåliga mot ev frost.

Önskar dig en underbar och solig söndag!
Kram,
Regina

It's me sa...

Have a nice sunday darling...enjoy !...love love Ria....xxx...

Stina sa...

Så mycket vackert! Underbart! Fina bilder.
Kram Stina

hemma hos lilla mej sa...

MMmmm bara så mycket vackert.Bara så underbara bilder bjuder du på.Ha nu en skön söndag.Kraaam Rita ♥

himlaverket sa...

Underbart vacker terrin, den skulle jag åxå behållt själv med blomster i;)
Kram ullamaria

Hulda sa...

Så mye fint å se hos deg! Jeg likte veldig godt krukkene tekstene på. Har et par slike jeg også, i liknende stil. Flotte stemorsblomster!

Fleurette sa...

Hello my dearest Kathrine, it are amazing kitchen treasures!!!
Your garden is beautiful!
Wish you a wonderful Sunday evening and new week:)
Hugs
Fleurette

Margareta sa...

Vilket underbart väder vi har!!!
Vilka fina loppisfynd....och terrinen så grann.

Ha det gott!
Kram Margareta

Franske drømmer sa...

SÅ mye nydelig du fant på loppis idag!
Heldiggris :-))

Du får si ifra om du ser noen krukker som er til salgs noe sted, lik de du har og de jeg ønsker meg ;)

Klemmer