söndag 22 maj 2011

Mera trädgård...

Godmorgon alla söta...
Idag vaknade jag till fågelkvitter och en klarblå himmel..
MMMM så ljuvligt.
Idag visar jag lite mera bilder från våran
trädgård i försommarskrud...
.
Planteringsbordet med skir grönska runtom..
.Åppelträdet blommar så vackert och ger ifrån sej
en underbar doft.
.
Syrenerna i full blom,, doftar i hela trädgården...
Ljugarbänken i bakggrunden..
.
Den gamla terrinen svämar över med vita peenser..
åhhh vilken underbar tid det är nu.
.
En liten bukett plockad från blommor i
våran trädgård...
står på brickan på köksbordet, det enkla är det
vackraste..
Idag skall jag fixa i våran trädgård,,,lite rens, och lite
frösådd och lite plantering!!!!
Önskar er alla en underbar
Söndag!
.
Stor Kram till er alla...
Kathrine...

17 kommentarer :

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka underbara trädgårdsbilder du bjuder på. Det blir en likadan dag för min del också. Ska försöka få med maken på ett projekt men det lär jag nog tyvärr inte lyckas med.

Kram Teres

Hulda sa...

Så stemningsfullt og vakker du har det i hagen din. Nydelig med alle trærne som er i blomst. Liker også veldig godt alle hagemøblene dine, de passer så godt i hagen.

Unknown sa...

can I come and sith whit you in the garden?hihih,
love jour pics.
have a nice day.
XOXO Anneke.

liven sa...

Heisann
Ser ut som det er flott og frodig i din hage Kathrine.....og heldig er dere med fint vær!!
Våren er så vakker....og nå dufter det så godt ute også :o)

ha en fin søndag....og kos deg i hagen din!

emilias gömmor... sa...

Så underbart härligt och sommar lummigt!

Kram Mimmi

Katta sa...

Så skönt och mysigt det ser ut med en alldeles egen trädgård, bor man som vi och har gemensam gård med så många andra kan man bli så trött på det ibland. Ha en skön vecka, kram Katta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Japp, nu är jag full av inspiration från dina bilder...nu ska jag ut i trädgården och fixa där och så ska jag plantera om massor av Pellisar. Sticklingarna håller på att växa ur sina krukor=)

Ha en fin dag i din vackra trädgård!!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är en härlig tid nu när det är som grönast och allt är nytt och skirt. Så fin din gamla terrin är med penséer i, du har mysiga hörnor i din trädgård. Jag skulle ha grejat ute idag också, men känner mig trött, det är inte ofta jag är. Blir nog en hög tidningar och kaffe snart.
Ha en skön söndag vännen
Kramar
AnnaMaria

Evashusotorp sa...

Ja, det är verkligen en underbar tid såhär på försommaren, ljuvligt.
Kram
Eva

Hanna sa...

fina trädgårdsbilder.
kram
HAnna

Hammarsbacken sa...

Vilken härlig trädgård du har. Ja, man får ju passa på att greja i trädgården när det är så fint väder. Ha en bra söndag. Kram Sonja.

Anneli sa...

Du verkar ha en mycket fin trädgård med många mysställen att "piffa".
Jag tänkte mig ut och måla staket idag, men himlen är kolsvart och det väntas regn och åska.....

Kramis från Anneli

Ida sa...

Hejsan vännen!
Tack snälla för grattishälsningen. Vad härligt det var att kika in här hos dig och njuta av alla fina bilder från din trädgård. Det verkar vara en underbar trädgård att vandra och kika i. Så harmoniskt. Önskar att min ngn gång ser ut så.
Ha en mysig dag du också.
Kramar Ida

GroLinda sa...

Nyyyydelige bilder fra en nyyyydelig tredgård! ønsker deg en flott uke.
Klem fra Gro :o)

Johanna Stålros sa...

Vilka underbara bilder! Du har en fantastisk trädgård. / Johanna

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Kathrine!!

Visst har det varit härligt idag! man blir såå pigg och glad av att äntligen kunna tillbringa dagarna i trädgården1

Ljuvliga bilder du bjuder på idag!!

Ha en fortsatt mysig söndagskväll!! Kramis Sanne

It's me sa...

Love Ria....xxx...