måndag 2 maj 2011

Ny vecka...

Godmorgon alla söta...
Idag är det Måndag och en
ny vecka står för dörren...
.Helgen som gått har varit givande i alla aspekter.
En tulpanbukett vill jag ge er alla som
kikar ín här idag!
.
En liten Viola har hittat hem till mej..
dessa brukar växa till sej stadigt och bli som
bollar med bladverk som hänger ner!
.
Små blå blommor börjar kika fram!
. Underbart!!! I helgen har vi vart flitiga! Nu är alla golv och taklister målade,, så nu är det bara tapetsering kvar av matsalen sedan kan vi flytta in!!!! Kommer att visa mera bilder framöver!! Tapetvalet är inte lätt, skall in till staden idag och välja ut nåt passande!!!!

. En bild på Matsalen,,, dörren in till toaletten är borttagen för tillfället! Men kom på plats igår igen! .

. Ja det var väl alles från mej idag!

Önskar er alla

en fin Majvecka!

Kram Kathrine...

25 kommentarer :

familjen & inredning sa...

Åhh, vilken härlig liten blomma....
det verkar bli riktigt snyggt.
ska bli intressant att se tapeten.....
Kram Kicki

Pia sa...

Du är då en tidig fågel - uppe redan nu! Jag köpte ifjol den där Violan (efter att du visat den i bloggen din), men jag fick bara stoooora blad på den!

ÄR DET EN RIKTIG TOA som syns...???? Rummet som skymtar, ser ut som, som ja, jag kan inte hitta ord! Men underbart är det. Milt sagt!!!!

Kramar och trevlig vecka!
-Pia-

ps. Tack för tulpanerna!

bakom berget sa...

God morgon och tack för dom fina tulpanerna. Om man har en sån fin toa, behöver man ju inte ha någon dörr. Det ser ut som en tavla.
Va härligt att ha en tapetväljardag framför sig. Jag skulle gärna byta med dig.
Hoppas du hittar precis det du vill ha.
Ha en skön måndag! Kram Åsa.

Bleudelavande sa...

Ooohhh such nice tulips!!!!
Have a good work and nice day.

Evashusotorp sa...

Önskar detsamma till dig!
Spännande med matsalen nu när det börjar närma sig det färdiga resultatet, det blir nog jättefint.
KRAM

Margareta sa...

Fin kruka med den lilla tacksamma violen.
Tack för tulpanbuketten du delar med dig av.
Matsalen kommer ju att bli helt fantastiskt fin.Spännande att se vilken tapet du väljer.

ha en bra majdag!
Kram Margareta

Hanna sa...

Ha en bra dag!
Kram
Hanna

Unknown sa...

Tack för tulpanerna :-) Kan ju inte ha riktiga härhemma, så jag blev jätteglad för den gåvan här i sfärerna ~~~

Ser jättemysigt ut på toan!
Nu måste jag in å pyssla i min *fniss*

Kram, från Eva

Unknown sa...

Oooh such lovely flowers,
have a nice day,
XOXO Anneke.

rustik charm sa...

Ska bli kul att få se matsalen sen, kommer säker bli så fint:)
Tusen tack för tulpanerna:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Myricas Farmor sa...

Det sak bli spännande och se när din matsal är klar, tänk vad det kommer att vara fint.
HA det gott
kram

Elsa och Helena sa...

Dom små violerna är så söta och vilka snygga krukor du har. Ska bli roligt att se din matsal när den är klar. Lycka till med tapetvalet.

KRAM Helena

Unknown sa...

Så fint med violer! Så spännande med en rust. Håller med dig om att det inte är en lätt sak att välja tapeter. Hoppas du hittar det du söker! Ha det gott. Kram Lenita

vita drömmar och svarta tassar sa...

Älskar denna lilla viol! har försökt att få den blomma om ute men icke att den ville övervintra...minns att vita ranunkler hade massor i landet hos sig...skulle jag oxå vilja ha massor av den lilla skönhet..

Ha en mysig dag!
kram wivi

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode venn ! Håper din helg har vært mysig, selvom dere har jobbet og holdt på. Gleder meg til å se når alt er ferdig i matsalen. Takker varmt for at du skjenker så fine blomster til oss! Jeg elsker dem jeg. Og den vakre urnen du har fylt med violer. Herlig altså..

Ha en god start på uka,
klem Aina

It's me sa...

Happy new weeek darling....love Ria...xxx...

Unknown sa...

Ljuvliga blommor du bjuder på. Det ska bli så roligt att se rummet när det är klart :)

Kram Maria

Anki sa...

Hej sötis!
Vad fint med violer, underbara färger!
Skojsigt med renovering, å jälar vilken toa du har *fniss*...ser ut som värsta finrummet!
På tal om mammeluckerna, dom vita har jag sytt men inte dom blå...har fått många förfrågningar om jag syr dom på beställning men då jag inte har nåt mönster har jag backat! Ska suga lite på det iaf så får vi se, men till att börja med blir det nog bara vita isf då det är ett helsike att få tag på brodyr & spets i andra färger!

Önskar dig en fin vecka gumman!
Kraaaaam!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Tack för tulpanerna! Och den lilla violen är ju så söt, den också.
Det kommer säkert att bli jättefint i matsalen. Ska bli spännande att se..
Kram
Marie

Anna-Lena sa...

Åh, vilken söt liten Viola! Vad duktiga ni är som renoverar och ligger i. Ska bli spännande att få se den vackra tapeten sedan.

Ha en fin kväll!

Kram Anna-Lena

Viola sa...

Nu tittar stora Viola in, hoppade först till när jag läste att lilla Viola hade kommit hem till dig :) och rar var hon, hoppas du haft en fin dag, kramen

Solveig sa...

Mye jobb, men så spennende å få pusset opp;o)) Ser ut til at dere får et veldig koselig bad - det lille som skimtes gjennom døren;o))
Fine blomster med nydelige urnet - veldig kjekt å pynte på denne tiden;o))
Ønsker deg en strålende uke, min venn. Gleder meg til flere bilder.
Klem fra Solveig

skifferhuset sa...

Ser med spänning fram emot att få se rummet klart! Ha det gott! Kram Iréne

HÖNSHUSET sa...

Hejsan!

Jätta fina blommor hos dig!!

Ha de bra!

Kramar gunilla

Ewa`s Galleri sa...

Tack för de fina tulpanerna
Älskar de små fina violerna,dax o köpa dem
Spännande med ditt tapetval,jag har varit och tittat till mitt kök idag ,det finns en uppsjö att välja bland
Ha en bra dag