lördag 14 maj 2011

Äntligen....

Godmorgon....
Alla underbara söta bloggvänner..
Äntligen kan jag göra ett inlägg igen, det har
vart problem med blogger GRRRR.
Den gamla terrinen gör sej fint på bänken..
denna har jag fått efter min mormor och morfar
och den är lappad och lagad
men jag älskar den ändå...
.Så vackert det är ute nu..
den första skira grönskan..
.
Jag har hittat ett gammalt sybord uppe på vinden
och målat om det från brunt till vitt..
Och jössses vilken skillnad det blev.
Detta kommer att gå till försäljning, så om någon
är intresserad är det bara att maila mej
.
Lite pioner har fått följa med hem från affären..
så vackra...
I love pioner!!!
.
Och tänk snart blommar dom i våra trädgårdar..
Nej nu skall jag äta frukost sedan är
det Trädgårdsloppis som gäller
Bäst att skynda så man får nåt med
Fniss!!!
Önskar er alla en underbar Helg!
.
Kram Kathrine...

23 kommentarer :

Lappeline ♥ sa...

Nydelige bilder hos deg og er enig med at det er flott ute nå...våren er vakker
Ha en fin helg
lørdagshilsen fra Lappeline

Sologbolig sa...

God morgon !!
Ja, irriterende med blogger i det siste. Mistet alle kommentarene på siste innlegg!
Peoner er bare så fine. Har ein stor rød i hagen og den har knopper nå. Dessuten har eg nettopp kjøpt et peontre, som eg er veldig spent på hvordan blir.
Ha ein flott dag ! Klem.

Hulda sa...

Så vakkert med rosa peoner mot det hvite interiøret. Nydelig sybord også, så heldig som fant det! Nyt denne fine våren!

It's me sa...

xxx..........

Norregård sa...

Vackert!!!
Kikar in & önskar trevlig Helg!!

Kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hela blogger blev utslaget igår, men inläggen är tillbaka. Så jättefin terrin, och pioner det är min favoritblomma.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

emilias gömmor... sa...

Underbart vackra bilder! Älskar pioner! Ska inhandla några idag!
Önskar dig en härlig dag!!!

Kram Mimmi

*Susycottage* sa...

Hello dear, your flowers are
wonderful, who knows that smell!
Delightful the cabinet, congratulations.
Good weekend
Susy x

hemma hos lilla mej sa...

Ja tror alla hade fel på blogger igår.Åååå vad fint med pioner.Bara älskar dom.Ha nu en härlig dag söta du.Kraaam Rita ♥

Sussi sa...

Underbara pioner...längtar tills de slår ut här hemma hos oss! Och va kul det låter med trädgårdsloppis! God jaktlycka!

Kram
Sussi

Hammarsbacken sa...

Åh, vad fin terrinen var. Passar perfekt att ha blommor i. Syskrinet var inte dumt det heller.
Ja, visst är pioner underbart vackra. Hoppas du fick med dig något hem från trädgårdsloppisen. Ska bli spännande att se... Trevlig lördag på dej! Kram Sonja.

Julia @ Vintage with Laces sa...

The tureen filled with pansies looks so pretty, Katherine! Your have a lovely garden. I can imagine that you enjoy it very much.
Have a great weekend!
Hugs,
Julia

Pia sa...

Så vackert syskrin/bord!!!
Härligt med denna skira grönska, trots att det regnar för fullt i dag!

Önskar dig en riktig myslördag!

Kraam!
-Pia-

Myricas Farmor sa...

Hoppas du hitta en massa fint på loppisen, det är ju så kul att gå på.
HA en trevlig helg
kram

STENLYCKA sa...

Önskar dig en trevlig helg och det låter väldigt roligt med trädgårdsloppis. Hoppas du hittar många fina saker!
Pionerna var underbara, så fint, jag får njuter av min lilla liljekonvaljbukett.
Kram Raina

Fairytale sa...

Ja, det är inte roligt när det krånglar, har oxå haft en del strul med att publicera mina inlägg och att inläggen kommit in 2 ggr, MORR!! Jättefint sybord :)
Önskar dig en härlig lördag!
Kram Tina

hemtrevnad marie sa...

Ja, det har verkligen krånglat, mitt senaste inlägg försvann men är nu tillbaka utan kommentare...
Du jag vet inte varför mailen mellan oss inte funkar, jag får ju inte dina och du inte mina...jag ska göra ett nytt försök...men jag vill gärna ha schalen och vill betala den :)
kraam

Ambiente-nostalgia sa...

Hi Kathrine, I've got a blogger award for you.

Have a nice sunday,

Greets Dorine

Norr om Köpenhamn sa...

Såååå fint med den gamla terrinen och vad gör väl det om den är lappad o lagad ;o) Den fyller verkligen sin funktion där på bänken :o)
Låter kul med trädgårdsloppis, hoppas du fick gjort några fynd!

Ha en fortsatt skön helg!
Kram
ulrika

årstidens bästa sa...

Tack för fina ord!

Kram
Linda

Katta sa...

Ja det var tråkigt det här strulet med blogger och min är inte riktgt som den ska än.Underbart med Pioner fint med terrinen med, kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man är väldigt beroende av att det fungerar, och det blir jättejobbigt när det inte funkar som det ska.
Vilket fint litet sybord! Önskar jag hade plats för det.
Kram
Marie

Margareta sa...

Såå fina pioner...favorit
Vackert så det svämmar över därute.
Jättefint med terrinen och sybordet.

Ha det gott!
Kram Margareta