fredag 26 mars 2010

Våren är här........

Godmorgon....... vilken underbar Fredag.... jag är ledig.... så skönt..... och det är Vår i luften, man riktigt känner hur det sjuder i naturen av liv... fåglarna kvittrar och snödropparna kikar blygt fram i rabatten.... jag har shoppat loss på lite blommor bla dessa hortensior, hade velat haft två lika färger, men det fanns inte så det blev en lila och en rosa.....Den rosa....
Båda tillsammans..... tycker inte att det gör nåt att det är olika färger....
En ensam ranukel på min bricka i köket.... jag älskar dessa blommor.....
Och så ett stilleben från mitt plåtfat.... har ändrat om lite med ett ägg från http://evascountry.blogspot.com/
Jag älskar hennes vackra egengjorda ägg, och kan inte få nog av dom, jag har beställt ett till vackert ägg av henne, kommer att visa det i ett annat inlägg!
Slutar här med att önska er alla en underbar Helg!
Kram Kathrine

23 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!1000 tack för det underbara paketet.Vet inte om du ha fått mitt mail.Verka som det krånglar.Vilka underbara hortensior.Ska köpa såna jag oxå gillar dom.Wow vilka underbara ägg.Där ska jag gå in och kolla.Jag är så himla nöjd med mina ägg och skålen så återigen 1000 tack.Önska dej en mysig fredag Vårkram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ for noen herlige bilder...blir så gald av fargene du har brukt her... vårlig ja nesten sommerlig er det her hos deg..

Ønsker deg en fin påske..

Klem Kerstin

teddy bears Marin to Venice sa...

Ciao Catherine,
in Italy is morning, have opened pc and have seen yours new beautiful photos with hydrangeas and other flowers, I am good wish for happy day!
Kisses
Rosarita

hagagården sa...

Hej
Det ser härligt ut med alla fina blommor,måste nog åka och köpa lite fina blommor.
kram
ninni

Katta sa...

Hortensia är en av mina absoluta favoriter, älskar alla färger och tycker de är fina att blanda hur som helst med. Ranunkeln är så söt med. Önskar dej med en fin helg, kram Katta

Unknown sa...

Aha, det är hos Dig Våren är :-)
Här är det då mulet än...som en känsla av någon slags väntan innan molntäcket kanske spricker upp, och solstrålarna kikar ner över markerna...

Du har väldigt fina hortensior ~~~
Jag måste fråga...är de lättskötta?

Önskar Dig en skön helg också.

Kram från Eva

Fleurette sa...

Hello dear Kathrine, Your decorations are delicate and romantic!!!
Have a nice day and very nice sunny weekend:)
Big hugs Fleurette

Lilla Rummet sa...

Vilka vackra hortensior du skaffat. Skulle vilja ha vita, ska försöka få tag på sådana nu innan påsk.
Jag håller med att Eva gör vackra ägg, har nu fått hem hennes med den vackra damen.
Önska dig en skön helg
Kram Britt

Hanna sa...

Jätte vårigt och fint.
kram
Hanna

Tigris Predikantan sa...

Tack för de fina bilder och ha en trevlig fredag själv bland dina vackra hortensior!
:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina blommor och ägg, nu har du fint inför påsken.
Ha en mysig helg
Stora kramen
AnnaMaria

Joans Country Living sa...

Hej Kathrine

Så herlige blomster i det fine vindue. Jeg elsker hortensia - og ranunkler, som jeg altid køber her i våren ;o) Önsker dig en rigtig go' weekend! Joan

Elsa och Helena sa...

Jättefina Hortensior...jag älskar också dessa blommor:) Härligt, vårlikt med två i olika färger! Ha en skön helg du också:

Kram Helena

Sologbolig sa...

Nydelige egg og nydelig hortensia. Ønsker deg ein flott påske. Klem.

vita drömmar och svarta tassar sa...

Har velat ha sådana inne men har alltid lyckats ta dö på dom men ute klara dom sig...men dom är ju så fina har du sett dom som har blandad färg på sig....ser ut som man satt ihop flera st...
Ha en härlig helg!!
kram
wivi

houseofchandeliers and vintage sa...

Hejsan
Oj så underbara Hortensior. Jag gillar de blommorna så mycket, så klart man ska ha två olika färger, och vilket ägg du visar, så läckert, dina egengjorda ägg är ju också jättefina.
Nu visar jag duken som jag köpt av dig i min blogg.
Ha en fin helg.
Kram Zara

Roses & Angels sa...

Å så mycket fint, den rosa färgen är verkligen underbar. Självklart uppskattar man såna tips. TACK återigen för att du delar med dig. Ja tävlingen kommer efter påsk när jag hunnit tillverka en vinst. Ha en fin lördag kram

Tigris Predikantan sa...

Tack för kommentar! Det riktiga dotter-kortet gjorde jag inatt (visar ej på blogg) och det uppskattades mycket!
:)

Viola sa...

Du undrade över dukarna, löparen är 2m x 50 cm och kostar 399 kr, den stora duken är 2m x 1,5 m och kostar 499 kr. Ha en skön helg, kram

liven sa...

Kjempefine hortensier og ranukel er jo også så søte!!
Jammen er hun flink med disse eggene....tror det må være det nydelige egget jeg har sett!!

ha en fortsatt fin helg Kathrine :o)

Solveig sa...

Så vårlige farger det er hos deg! Elsker Hortensia - nydelige blomster:o) Sammen med fuglesangen kommer man skikkelig i vårstemning!
Ønsker deg en flott påske.
Klem fra Solveig

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad kul med hortensiorna för jag har precis också köpt två... Ville ha två blå men det fanns inte så det fick bli en blå och en vit. Visst är de underbara, synd att de är så svårskötta (tycker jag i alla fall...). Helt fantastiskt ägg du köpt! Tänk att få ett sånt fyllt med choklad ;0).
Ha en skön helg!
Kram/ Anna

Unknown sa...

Hej igen :-)

Tack för infon om hortensian ♥
Måste nog prova den.

Nuförtiden virkar jag så sakta, så jag vet inte om jag kan virka på beställning...jag får nog återkomma med det svaret :-)
Just det här mönstret har jag aldrig virkat heller, så jag får se hur det blir, men ännu så länge så känns det då väldigt bra.

Kram från Eva