tisdag 23 mars 2010

Kalas......

Godmorning.......everybody....
Här kommer lite bilder från kalaset i Lördags.... när vi firade min man, han fyllde jämt, så vi hade ordnat en liten fest för honom.
Valde att duka upp på bordet i köket..... en bukett med ljusrosa tulpaner och lite ranukler fick pryda bordet och sedan valde jag servetter i samma färger, som jag gjorde vårblommor av....
Här en större bild där man ser hela bordet.....
Och ytterligare en bild......en underbar liten tillställning blev det med mycket prat och skratt.Nog om det..... Denna blus köpte jag för några månader sedan på Kapp Ahl.....ur deras Vintage kollektion,men jag har inte använt den en endaste gång, storleken är en S...... jag kommer att lägga in den på min lilla butik för försäljning idag, till ett mycket reducerat pris.
Underbar blekrosa färg....
Vill passa på att tacka för alla kommentarer som ni lämnar på min blogg, jag blir så glad!
Kram Kathrine

30 kommentarer :

japp sa...

Hejhej.. såå vackert du dukat, fina färger.
Å blusen är ju såå fin me.
Ett grattis till din man i efterhand.. hoppas han blev nöjd med sin dag.

ha en underbara dag.. kram Helén.

hagagården sa...

Hej
Så vårigt och fint du har dukat,och vilken underbart fin blus du ska sälja.
Kram o ha en underbart fin dag.
ninni

Lilla Rummet sa...

Ett grattis till din make i efterskott, och hade de bra med nära och kära.
Jättefint bord du dukat i härliga vårfärger.
Tack för tipset av Eva Agnes vackra ägg, har nu köpt ett.
Ha en härlig dag.
Kram Britt

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis i efterskott till maken. Vilken härlig vårdukning, så fint du gjort med servetterna. Ser ut som rosa näckrosor, otroligt fint. Jättefin blus också, men small kan inte jag ha.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Uttan sa...

Så kul med lite kalas och vad roligt det är att få komma till någon som dukat så fint som Du gjort.Då känner man sig Välkommen.
Jag är sååå svag för rosa.
Grattis till Mannen i efterskott!

Blusen är underbar men den kanske är liten i storleken? Annars är det väldigt mycket jag..

Tänk att snön vräker ner i dag också.Hur mycket finns det?

Ha en fin dag!

Kramar!

Tigris Predikantan sa...

Hur 17 gör man de vackra servettblommorna? Fint!
:)

Myricas Farmor sa...

vilka underbara blommor du gjort av servetterna, och dukningen var såå jätte fin.
Det är kul med kalas.
Ha en bar dag
kram

vita drömmar och svarta tassar sa...

Jag hade inte tackat nej till att sätta mig till bords!! jag försöker oxå att göra extra festligt när någon fyller år speciellt barnen för de är sånt man minns......helt underbart vårigt bord!!
ha en underbar vecka
kram

Marie Louise sa...

Oj, så fint du dekorerat bordet! Väldigt vårigt och charmigt med de fina servettblommorna du gjort! Kram Marie

Elsa och Helena sa...

Herreminje så fint du arrangerat bordet!! Som en dröm:) Grattis till maken i efterskott.
Kram Helena

teddy bears Marin to Venice sa...

Good morning also to you dear friend,

have made a very beautiful post!
hook your bolg and images.
A dear embrace
Rosarita

Unknown sa...

Å så vårfluffigt och vackert du dukade ~~~
Tycker att jag riktigt kan känna in den mysiga kalaskänslan genom dina ord och bilder, och grattis till mannen i efterskott.

Kram från Eva

Roses & Angels sa...

Underbart vacker dukning, så fint med servetterna WOW, hur gör man så fint. Blusen älskar jag men är det en liten storlek S eller? Å den är så fin, vill ha. Jag behöver nog en storlek M men om den är stor i storleken kanske det går? Kram

Joans Country Living sa...

Hej Kathrine

Så smukt et bord - og skönne fotos ;o) Kommer pludseligt til at tänke på, at vi også lavede sådanne servietter, da jeg var barn! Kan dog ikke rigtigt huske hvordan, men jeg vil forsöge mig med det til mine påskegäster ;o) Jeg vil lägge et link til dig på min blog ;o)

Stor hjertehilsen
Joan

Bonjade sa...

Love your table decoration.....
And I love your blus, unfortunately isn't it my size...snif.....
Nice week

Maliva`s verden sa...

Hei...så vakkert bord du har dekket, og de serviettrosene var jo helt rå da;o) Likte så godt den søte blusen din også. Takk for titten. Klem fra Maliva

Roses & Angels sa...

Hej Jag vill nog köpa den där blusen då om den är stor, har M och då passar den ju mig med. Kram Christa Mailar dig! kram

Eva Agnes sa...

Jag har aldrig någonsin sett en sådan vacker dukning. Jag tappar andan. Nu blev väl mannen firad så det förslår.

Det grå ägget med rosa tyll finns kvar och det kostar 99 kronor + frakt 40 kronor = 139 kronor.
Säg till via mail om du vill ha kontot igen.
Kramar Eva Agnes

Viola sa...

Vilket underbart bord, det måtte ha blivit ett underbart firande hos er...ser så inbjudande ut, hoppas dagen varit bra, här har vi nästan regnat bort men detta är ju bra för snön, kram

Josephine sa...

Hi dear Kathrine,

It was lovely to have a visit from you today, thank you.

Your pictures are so lovely and sweet. And realy "SUPER" your table decoration for a special day. I like it...very much.

Have a nice evening,
greetings from Josephine

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så fint du dukat, den blusen är ju så vacker önskar jag kunde ha den.
Kram Sofia

Jan Hennings sa...

Your blog is beautiful and I love the table setting :) I've been working with the color pink today, too :)

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer på etterskudd til din mann..

for et vakkert bord du har dekket.. de serviettrosene var nydelig... et skikkelig gald bord har du dekket..

Klem Kerstin

Vita små hjärtan sa...

Riktigt läcker dukning.....
Å blusen var ju sååå fin!
Kram Agnetha

japp sa...

Heeij.. tack själv för din goa kommentar. Det är ju så roligt me nya bekantskaper..alltid skoj.DU är välkommen precis när du vill.. jag har lagt till dej inne hos mej.. hoppas de går bra. Kram på dej, å hoppas du får en härligt solig dag.. de har vi här. kram Helén.

Magdalena sa...

så fint hos deg...
så vakkert dekket bord til fest!

og blusen er skjønn i blekrosa farge...

Tigris Predikantan sa...

Då väntar jag med spänning!
:)

Helen sa...

Hej!
Vilket vackert dukat bord, där hade ni säkert trevligt.
Kram/Helen

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron !!!Vilken underbar dukning !!!!har aldrig sett något så fint tidigare vad läckert.Hoppas att din man blev nöjd.Snygg blus Vårkram Rita ♥

Belle Brocante design sa...

Goodmorning Kathrine,

I realy love your tabledeco. Good idea and a handy tutorial. Love the shirt too but I wear L so not for me... Thanks for you comment on my my blog anb beiing a follower only you became follower anonym orso so you'r at the back:( But nevertheless we are gonna follow eachother & I enjoy it!

Have a great day!
Annemiek