onsdag 3 mars 2010

Snart Vår.......

Ja idag skiner solen........ äntligen känns det lite ljusare, och snart är det faktiskt Vårdagjämning....Nu vet man att hur det än är... så kommer Våren med all ljuvlig grönska och fågelkvitter.....jag skall ta mej en riktig långpromenad i solens sken och tanka D vitaminer..Lite tulpaner.... får mej att påminnas om vad som komma skall....
Lite bilder från min tallrikshylla.... sånt som jag tycker om och samtidigt använder.... gamla mått väl använda, en gammal plåtbricka fin att lägga lite nybakt på, en gammal porslinsskärbräda.......och en del annan smått och gott. Gamla glasburkar med byglar inte så lätta att hitta numera, fyllda med skorpor och annat gott.... har samlat i många år, så här har man ett litet lager....med dessa underbara burkar.
Vackra silver bestick..... i gammal tillbringare som jag ärvt av min mormor, jag kom ihåg att jag alltid så länge jag kan minnas satt och beundrade denna ljuvliga kanna..... som stod hemma hos min mormor.....nu har jag fått tagit hand om denna skönhet och tänker vårda den ömt.
Önskar er alla därute en underbar Dag!
Kram Kathrine

9 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det bara så himla underbart när solen skiner.Jag blir så himla glad.Fina bilder du visar.Får man fråga var du hittat din fina kanna som du har dina underbara tulpaner i? Jag jagar men hittar ingen kanna någonstans.Ha en underbar dag vännen Varmkram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som dere kjenner på våren i dag.. herlig.. her laver snøen ned i dag..

Nydelige skatter du har.. og herlige bilder.. liker det første bilde ..du har en gammel komfyr der sant?

Nyt dagen
*klem Kerstin

Marie Louise sa...

Ja, man försöker på alla sätt att våra till lite inomhus, lite försmak av våren!
Kram Marie..
Verkligen nöjd med paketet!!

Myricas Farmor sa...

Ja det vore för gott om det börjar med lite värme, fågelkvittert har börjat men det är lite för mycket minus grade fortfarande.
Jag sak nog oxå ta en promenad idag, det skulle nog inte skada.
Vilken fin tillbringare du ärvt.
Ha en bra dag
kram

hagagården sa...

Hej
Men så mycke fint du visar idag.
Kram o ha en go eftermiddag.
ninni

Helen sa...

Hej!
Du har en väldigt fin tallrikshylla med innehåll. Tallrikshylla står högt på min önskelista jag har ingen, får se om jag hittar någon nån gång. Fin bricka du har arrangerat.
Kram/Helen

Roses & Angels sa...

Hej! Å vilken strålande dag vi haft med så mycket sol.Underbara saker du visar. Hoppas allt är bra med dig kram

Hjertedamas blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hjertedamas blogg sa...

Det ble så mye skrivefeil, at jeg prøver en gang til:
Heisan!!! Takker for hilsen på bloggen min. Som den nysgjerrige mennesket jeg er, så måtte jeg innom deg og titte!! Jeg elsker gamle ting, så hit kommer jeg igjen!! Jeg legger deg inn på følgelisten min, og skal ta en titt i butikken din!! Jeg er på leting etter gamle blonder (spets), gardiner,- samt en litt stor eske eller liten koffert til og kunne oppbevare en ny sydd dåpskjole (dåpskledning) med tilbehør i. Har du noe sånt som kan egne seg? klemz Grethe