torsdag 11 mars 2010

Lite pyssel........

Idag är det en mulen kulen dag här i Västmanland.....
så idag håller jag mej nog inomhus och pyslar lite....vita hortensior pryder just nu mina sovrumsfönster
Dom breder ut sej i sina krukor....
Jag har fått inspiration av allas bloggar där det pysslas hej vilt med ägg.... så här har jag skapat ett lagom stort.... började med att leta fram ett gammalt ägg ur gömmorna som jag sedan klädde med tunt silkespapper som klistrades dit..... sedan fixa jag en bild från nätet och satte dit, lite gammal spets runtom.... en torkad liten ros instucken längst upp..... och vips.... färdigt.
En närmre bild....
Och ytterligare en bild......
kommer att lägga ut några på butiken, om någon är intresserad av att beställa.
Sen vill jag än en gång tacka för alla underbara kommentarer ni lämnar på min blogg, och alla gulliga mail.... tack och åter tack
Önskar alla en underbar Torsdag!
Kram Kathrine

23 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dina vita hortensior är så fina, och idag är det perfekt väder för ägg-pyssel. Jag ska börja med och ta fram mina från förra året, och kanske göra ett nytt. Dina är jättefina, gillar det med stora bilden jättemycket.
Stor kram
AnnaMaria

Unknown sa...

Säger detsamma :-)
Du har en blogg, och en butik, som verkligen tilltalar mina sinnen ~~~

KRAM från Eva

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken ljuvlig hortensia du ha skaffat dig. Jag tycker de är så vackra men en aning svåra att hålla liv i... Har du några bra knep? Äggen var oxå superfina. Jag bor också i Västmanland och det är verkligen en grå trist dag vi har... Märkligt att man ska behöva bli påverkad av vädret så mycket.
Kram/ Anna

Myricas Farmor sa...

Vilka fina ägg du gör, och vilka underbara blommor du har i fönstren.
Jag har bara orkideér som blommar nu, väntar på att mina få pellargonier ska börja sätta knopp, men det tar nog lite tid.
Ha det gott min vän
kram

hemma hos lilla mej sa...

Vilka himla fina ägg du gör.Kanonfina.Underbara hortensior har du dom gillar jag!!!!Ha en fin dag varmkram Rita ♥

Nostalgia sa...

kjempeflott egg ! Og hvit Hortensia har blitt min favoritt :-)

Ønsker deg en fiiin kveld !
klem, Nostalgia

Mitt hvite hus sa...

Nydelig egg du har pysslet sammen...

Hortensia er nok min favoritt plante..

Klem Kerstin

Bonjade sa...

Love your egg....your JDL egg.
One question, is this the picture from our shop?
I recognised it with the flower and the red berries. I doesn't mind you made a lovely egg from it.......
Nice evening

Sologbolig sa...

Kjempefine egg. Og hortensia er min yndlingsblomst, din var kjempefin der den sto halveis bak de kvite gardinene. Ha ein fin kveld

Hanna sa...

fina ägg och fint i fönstret.
Kram
Hanna

Les Cotrions sa...

Beautiful egg you made Kathrine! I like your choice of image and lace!
Happy week end!
Vale

pärlemor sa...

Så fint påskägg du gjort! Hortensian är så vacker. Trevlig helg önskar jag dig!
Kram Kajsa.

hagagården sa...

Halloj
underbart fina ägg du har pysslat ihop,ska og hia pyssla lite i helgen jag med hoppas jag.
Kram o ha en underbart fin dag.
ninni

Unknown sa...

Hej Kathrine!
Vilket vackert ägg du skapat
väldigt fint med den fina bilden
och spetsarna och den torkade rosen!

Din hortensia är väldigt vacker
så fint den står där i ditt
fönster med vita vackra blommor!
Hortensia är en blomma som jag
nyligen upptäckt...tycker den
är så vacker och den finns ju
i lera olika färger..nu har den
blivit en av mina favoriter!=)

Önskar dig en fin Fredag,
Kram Maria

Helen sa...

Hej!
Vilket vackert sovrumsfönster du har. Ägget är också mycket fint. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Unknown sa...

Vacker hortensia :)
Vilket snyggt påskägg. Pratade just om sådana ägg med familjen. Mina påskprydnader de få jag har, har gått sönder. Så det får bli påskpynt av sådant slag framöver.
Trevlig helg
Maria

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
God kväll fågel blå, så snygga ägg du har gjort, en liten egen variant. Jättefina.
Vill hälsa en ha det bra helg hälsning.

Kram Zara

Lilla Rummet sa...

Hej!
Jättefina hortensior du har i sovrumsfönstret. Försöker luska ut vart du bor i samhället. Bodde själv på Oskarsbergsvägen. Tycker jag känner igen det röda huset man ser.
Jättefint påskägg du gjort, borde börja med lite pyssel nu.
Ha en mysig helg.
Kram Britt

Penseldraget sa...

hej
så jätte vackert du gjort i fönstret...en favoritblomma absolut =) påskägget har du verkligen lyckats med
ha en skön helg
kram pia

Madame Nyberg sa...

Hej!
Och tack för att du tittade förbi min blogg.
Tyvärr så har änglarna tagit slut.....
Det med en väldans fart!
Vet inte ifall jag få hem dom igen. Men jag har dig i åtanke ifall dom dimper ner igen.
Kram-Kram

Agnes Maria sa...

Så pysslig du är ! och så fina ägg! Inspirerande!
Ha en fin dag.
Kram från en snuvig Åsa

Bonjade sa...

Dear Kathrine.

Oh dear Kathrine thanks so much for your reaction, your english is very well to understand. I accept totally your nice words and it is fine now. You don't have to delete anything. Love your blog and your lovely egg.
Wishing you a great weekend.

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Jag glömde ju fråga om du vet något om duken jag köpt, om den är fabriksgjord eller om det är nåt slags hantverk.
Jag har aldrig ägt något som ser ut så där, så jag vet inte.
Vilket som gör det samma, för jag gillar den.
Men jag tänkte att du kanske visste.
Dina bilder är så ljuvliga att se på.
Spetsgardinen är väldigt snygg.Självklart äggen också som du vet att jag tycker.
Kram Zara.