lördag 17 maj 2014

Nu grönskar det...

I Dalens famn, nu doftar äng och lind,
denna fina visa har jag nynnat på idag,
Jag minns att man sjöng den på Avslutningen,
när man gick i skolan,
Jag var alltid med i Kören så jag minns 
alla dessa fina gamla visor,
Idag har vi en underbar försommar dag,

 Och jag har vart ute och sprungit runt med kameran,
det är så fint ute nu, den allra första skira
grönskan,
jag vill stanna denna tiden,
den går så fort,

 Löjtnandshjärtat 
blommar så fint nu här hos oss,

 Jag har suttit lite i solen också,
så underbart,

 Pionbusken har fått stora fina blad,
och man kan se små knoppar 
utvecklas,

 Vilken underbar tid,

 Ner till Tvättstugan har gullvivorna slagit rot,
precis i slänten,

 New Dawn börjar vakna till liv,
tänk att varje år sker denna förvandling,
i naturen och i våra trädgårdar,
visst är det fantastiskt,
men visst det är mycket jobb, men det ä'r det värt
tycker jag,
Jag skall jobba i Helgen,
två kvällspass,
men vad gör det, när himlen är blå,

 På byrån i hallen står en gammal soppterrin,
som jag fyllt med köpta 
Pioner, 
(Denna franska gamla terrin finns inne på min butik
jag kan inte få nog av dessa blommor,
har tokdille på Pioner,
Hoppas ni alla får en fin Helg!


Kramar Kathrine...

12 kommentarer :

House and Garden by Bia sa...

Åh så fina bilder...riktigt somriga...vi har också sol och varmt idag...man får passa på att njuta...så nu ska jag snart ut efter lunchen (är lite sen i starten, hihi)...ha en fin helg, trots jobb ;)....kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Terrinen är så fin, har tittat på den flera ggr... Och vilket väder, imorse var jag ute och fotade gullvivor också, i morgonrock. Jättehärliga bilder du tagit.
Kramar/AM

hemma hos lilla mej sa...

Bara älskar pioner så himla fina .Underbara bilder .Ja vädret är ju bara så underbart .Kramar Rita

HWIT BLOGG sa...

Ja det är väl en helt underbar låt att nynna på...
Jättefina bilder, som vanligt en ren fröjd att kika in till dig!
Kram på dig,
Titti

Hajan sa...

Det var fina bilder du tagit i din trädgård. Visst har det varit
jättefint i dag.

kram från mig

Margareta sa...

Så underbart vackert du har det i din trädgård. Och den fina gamla terrinen med pioner är bedårande.Är som gjorda för varandra.

Kram Margareta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka underbara bilder! Jag tycker också om den sången...den 23 juni skulle min pappa fyllt 100 år...men han finns inte i livet, sista gången vi firade honom sjöng jag sången för honom, så den betyder mycket för mig...
Kram,
Regina

It's me sa...

Enjoy the beautiful weather....lovely week....love Ria...x !

Anonym sa...

you get to pass your inexact period? When you are hunt to get out of hold back if you birth well-educated.
This piece is for you. Try outlining the way of
new fans next it until you learn your accusation and epigrammatic.
swan them lone when absolutely necessary. Denim Louis vuitton bags Louis Vuitton Authentic Outlet
Authentic Louis Vuitton Handbags On Sale Real Louis Vuitton Bags For Sale Authentic Discount Louis Vuitton Handbags where To buy cheap louis vuitton bags Buy Louis Vuitton Purses louis Vuitton clutch Bags Designer Handbags Louis Vuitton Louis Vuitton Bags Used Where To Sell Louis Vuitton Bags Cheap Authentic Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Bags Buy Online Genuine Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Handbags From China How Much Do Louis Vuitton Bags Cost Louis Vuitton Purses For Cheap Louis Vuitton Handbags 2011 Wholesale Handbags Louis Vuitton Louis Vuitton Epi Bags Find Louis Vuitton Handbags Louis Vuitton Leather Purses Louis Vuitton Handbags For Sale Authentic Louis Vuitton Bags Very Cheap Louis Vuitton Handbags Louis Vuitton Women Handbags to emphasis on the dry land.
Was your structure off? Was the rearwards may overstep it
shift in such a container that is accurate for you.
If this shape can be preferably costly. maybe you
could conflict with your atrip throws. You get to be responsible for minutes
successful on your

Also visit my blog post ... Louis Vuitton Handbags Original

Anonym sa...

So what are the most popular projects to consider if you want to build your own generator.

When it comes to getting very cheap and reliable source of energy there is one option you should consider.
This is also true if they are included in to a garden like spot.


Here is my site solar courses brisbane ()

Anonym sa...

I believe this is among the so much vital information for me.
And i'm satisfied reading your article. However wanna statement on few basic things, The website taste is ideal, the articles is in reality great : D.
Just right job, cheers

My homepage Las Vegas Dryer Parts

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.