torsdag 1 maj 2014

Brölloppsreportage...

God kväll alla fina Läsare,
Gissa om jag är en stolt Mamma,
Min dotter Anna är med på
omslagsbilden på
Jeanne d Arc Livings
senast nummer
som handlar om Bröllopp,
Jag och mina döttrar
Anna  och Charlotte fick vara med och göra
detta Bröllopp
tillsammans med Jenny Tidemo
Fotograf och Stylist


 Det var en underbar förommardag förra året 
i Maj,
Båda mina döttrar fick vara med Anna som brud
Och Charlotte som brudnäbb,
och jag fick hjälpa till att styla, fixa blommorna,
och, sponsra med lite rekvisita,
vilken dag,
Tack Fina
Jenny Tidemo för att du lät oss deltaga i detta
en oförglömlig dag som jag sparar längst 
inne i mitt hjärta.

 Jenny är en otroligt duktig Fotograf och bilderna
är underbara,
det var en magisk och förtrollad dag,

 
Hela reportaget är fotat på Mariefreds 
anrika Gästgiveri,
helt underbart miljö,

 Hoppas ni inte tycker det blir tjatigt att 
jag visar dessa bilder på bloggen också,
men jag är så stolt över detta,
Har redan visat bilderna på Instagram,
Ler!

 Dukningen var helt underbar med linneduk, och spets,
och vackert porslin lånat från Frejas Boning

 Detta arrangemang var helt underbart att få skapa,
med dom vackraste blommor,
i en stor Gjutjärnsurna,

 Och dessa raringar plockade från min trädgård,
passade så fint att fylla dom små strutarna med, som låg på
varje tallrik,
Ja än en gång,
För allt!


Kramar Kathrine...

28 kommentarer :

Hagbacken sa...

Men ååå vad det DIN vackra dotter? Vad kul, klart du ska vara stolt! Det var ju ett jättefint reportage, och dina döttrar är SÅ fina :)

Kram Linda

Cat sa...

Jenny är min absoluta favoritfotograf och reportaget var så himla vackert.
Otroligt vackra döttrar :-)
Ha de gott. Kram, Catarina

Bitte sa...

Åh, är det dina döttrar som är med i reportaget? Jag köpte tidningen idag och tyckte att en av tjejerna var så bekant, men tänkte att det kanske var någon modell man känner igen från andra reportage :-).

Det måste ha varit fantastiskt roligt att medverka, det var otroligt vackra och smakfulla miljöer i hela reportaget. Vad duktig du är! :-) Och Jenny kan verkligen skapa magi...

Hoppas vi får se fler reportage av er framöver!

Varma kramar
Bitte

Hajan sa...

Nej vi tycker inte det är jobbigt,
vi ser så gärna detta reportage från båda hållen.
Lycka till också till dottern
väldigt tjusigt reportage.
Roligt att se det är ju 100 år nästan sen jag gifte mig.
ha, ha nästan i alla fall
tack från mig

Frida sa...

Jag sneglade i denna tidningen här om dagen, vilka vackra bilder på dina döttrar :) Det var ett fint reportage, jag kanske får köpa månadens nr. Tack för visningen :)
Kramar Frida

Margareta sa...

Jag har just tittat igenom tidningen omigen....sååå vackert.Jag såg på något vis,Dig.
Så fina döttrar...
Jag kommer att bläddra i tidningen många gånger och spara....

Kram Margareta

mia sa...

hej söta Du!

jösses vilka bilder,
vilka tjusiga damer, vilka miljöer och alla vackra saker där till!! älskar det varma ljuset i det här repotaget, så ljuvligt.

kram Mia

Solstrimmor sa...

Åhh, så underbart att få vara med om! Vilka vackra döttrar du har! Och vilken miljö, dukning och kläder... jättevackert!!

Kramar från Eva-Mari som förstår så väl att det gläder ditt modershjärta.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men himmel så vackert, ska såklart köpa tidningen. Har alltid tyckt att du har en så vacker dotter och så har du två!! Så roligt att få jobba med Jenny, otroligt fina reportage.
Kramar/AM

Ett ögonblick sa...

Men så vackert!!! ...och Du behöver inte oroa dig, det blir aldrig tjatigt!! allt som är vackert, det är ju det vi njuter av! att få titta på, om och om igen, hur länge som helst:)) Den tidningen måste jag bara ha:)) Båda dina döttrar är otroligt vackra!!(dom har att brås på) och har lite fransk touch över sig, så fina modeller!! och dina blomsterarrangemang!! wow!! Du är såå duktig!! men det har jag ju sagt förut;)
Du får gärna visa mer!!
Här har vi ännu en dag med sol, som vi ska njuta av och flaggan i topp för vår mellandotter som fyller 23 idag. (oj vad tiden går:))

Ha det gott Kathrine!
Trevlig helg!

kramar lisa

Nyanser av vitt sa...

Så vackra bilder och dina döttrar är fantastiskt vackra. Brås på mamma va :O)
Kram Agneta

Lycka är ~ Onnea on sa...

så vackra bilder!!
~M~

Anonym sa...

Men vad vackert!
Jag förstår att du är stolt.
Måste köpa det numret :)
Må så gott!

Pernilla Thörnros

House and Garden by Bia sa...

Jääätte fina bilder...så romantiska, allihop...förstår att det ligger dej varmt om hjärtat, att ha fått varit med om detta reportage ;))....har varit inne på Jennys blogg flera ggr förut så jag vet att hon är en duktig fotograf ;))...ha en fin fredag nu....
Kram bia

Bitte sa...

Jag var tvungen att läsa reportaget lite mer noggrant när jag nu visste att det var dina vackra döttrar som var med i det. Döttrarna är så vackra i sina vintageklänningar, jag tror de brås på mor sin :-). Det är helt enkelt ett ljuvligt reportage! Vad roligt att ha barnen förevigade på ett sådant sätt, även för dem själva att ta fram bilderna om 50 år sådär och minnas tillbaka :-).

Ha en fin helg, stort grattis igen!

Många kramar
Bitte

It's me sa...

Wowww...it is great to see your daughter in the magazine....you must be a proud mom......congratulations !!...lovely weekend love Rua...x !

Maj sa...

Jag är helt hänförd!! Så underbart vackert! Tack för att vi fick vara med "på ett hörn"...../M

Jennys Vita Villervalla sa...

Förstår att du är stolt Katrine!!
Vilka tjusiga döttrar du har!
Vilket ljuvligt reportage, och vad duktig du är att styla! Jennys bilder är verkligen outstanding!
Ha det fint!
Kram
Jenny

Bonjade sa...

Wow!I just loved the cover and now even more now I know it's YOUR daughter!!!!
Of course you are so proud.....!!!
Love the pictures you placed here....just adorable.
She certainly looks just like her mom I bet ;)

Fine weekend

Hugs

Sommerhuset i bakken sa...

Vakre bilder og nyyydelig datter ;-) Skjønner godt at du er stolt. Det har du all grunn til å være. Utrolig flotte bilder - og datteren din var bare helt skjønn - en vakker prinsesse ;-)

Ønsker deg en herlig søndag! Kos deg masse!

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Vad knasigt det här blev Kathrine...jag tycker ju inte speciellt mycket om just brudromantik, så jag bläddrade snabbt förbi det i mitt Jeanne d´Arc living magasin MEEEN nu ser jag ju på reportaget från en annan sida, och jag håller helt och hållet med alla andra att det är ett VACKERT reportage eftersom Dina döttrar är så otroligt fina.

Kramen Eva

Hulda sa...

Forstår at du er stolt over å ha vært med på dette. :) Sikkert veldig inspirerende. Flotte bilder ble det. :)

Heléne sa...

Himmel så vackert!!!!
Vackra döttrar!
Måste genast köpa tidningen :-)

Ha en härlig dag!
Kramar
Heléne

hagagården sa...

Helt otroligt vackert !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stora kramen

ninni

G:a Affären sa...

Men åååhh så roligt och vackert! Jag måste absolut köpa magasinet.
Bilderna du visar är så fina med dina vackra döttrar!
Vilken härlig dag det måste varit och bara att få vara med.
Ja, Jenny är en duktig tjej, och på många vis.

Nu blir det extra roligt att se hela reportaget i magasinet!

Kramar
Cia

Katta sa...

Såg några bilder från Jeanne dárc living på fb och läste namet på sytlisten och började undra om det var du, och så var det så!! Så himla vackert repotage och ni är så duktiga! Jag har ju inte instagram själv så jag hade ju inte sett bilderna tidigare heller, underbart i alla fall. Kram Katta