måndag 5 maj 2014

Morgondagens Nyheter...

God Eftermiddag alla fina läsare,
idag tänkte jag presentera Morgondagens Nyheter
i Butiken,
en fin gammal China Head,
med tygkropp,

 Så charmig,

 Två gamla Kyrkoljusstakar i trä,
ca 44 cm höga,

 Gamla Tavlor med silverramar,

 En gammal Dockkropp i Skinn,

 En Fransk Gammal Såskanna,

 Och en fransk Gammal Handspegel,
ja det var vad som kommer ut i butiken 
i Morgon Tisdag,
Bara så att ni vet så kommer jag att lägga ut
dessa saker tidigt i morgon Bitti,
Hoppas allt är bra med er,
Och så vill jag passa på att tacka för alla fina kommentarer ni
lämnat om Brölloppsreportaget i föregående inlägg
Blir så glad av alla snälla ord skall ni veta!


Önskar er en Fin kväll!

Kramar Kathrine

8 kommentarer :

Hajan sa...

Oj vad det pillade till, när jag såg de små tavlorna. Jag köpte sådana en gång, med våra gamla kompositörer på bild. Chopin ,
Dvora`k, 6 st, olika.. Hade dem bredvid min Taffel. Vi flyttade
taffeln såldes, det blev ett gammalt svart piano i stället.
Tavlorna gav jag bort till en Pianolärarinna, som blev glad.
Finns det sådana nu för tiden,
De lär väl sig i skolan nu för tiden.
Tänk vad några tavlor kan sätta fart på minnes balken.
Men på 30 talet fanns det många sådana. 5:- för 50 minuter.
men fem kronor var mycket pengar då. Gud vad jag babblar, jag ber om ursäkt kram från Hajan

House and Garden by Bia sa...

Men oj vad fin handspegeln var...och dockan gillar jag också (fast allt var ju fint, som alltid ;))....ha det gott min vän !
Kram från Bia

Marie maräng sa...

Så fina nyheter!
Dockan är helt underbar!

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

Rost och rädisor sa...

Oj vad fint. Dockan är ju underbar. Den kommer verkligen att pryda sin plats var den än hamnar.

Ha det fint
/Anette

Blommiga Rutan sa...

Hej Kathrine!
En massa fint, som vanligt! Ljusstakarna är jättefina.
Måste bara säga att jag köpte magasinet, och vilket fantastiskt reportage! Vilka bilder! Så vackert , så vackra döttrar du har!
Kram Anncathrine

HWIT BLOGG sa...

Som vanligt en massa fint! Gillar verkligen tavlorna...
Ha en fin kväll!
Varm kram,
Titti

G:a Affären sa...

Så mycket fint och spegeln är en dröm!
Jag kikar in och scrollar ner till förra inlägget, igen.
Allt gott till dig!

Kramar
Cia

Tidevarf sa...

Vackra saker!
Men inlägget under slår nog allt, så roligt att läsa och se alla fina bilder.
Ett magiskt reportage.

Ha en underbart fin dag.
Kramar
Anneli