måndag 20 januari 2014

Nyhetsbrev Nr 8

Gomiddag alla fina Läsare...
Här kommer lite av morgondagens Nyheter
I butiken,
Gamla, riktigt gamla Danska Bokblad med vackra
bilder och så fint patinerade,
läggs ut i morgon,

 Det går bra att klicka på bilderna så
blir dom större,

 Äldre Dockhuvud i porslin,

 Gamla Danska Ballerinaskor,
 Gamla Vita porslinsburkar hittade jag 
på Våran inköpsresa förra helgen,
Så fina,
jag kommer att lägga ut tre i morgon,
ganska stor är dom och två av dom har locket 
kvar vilket inte är vanligt!
Villeroy & Boch är märket,
och dom kommer från Dresden,

 Gamla vita porlinskannor,

 Ett fint gammalt handuksförhänge i vitbroderi,
med vacker hålsöm, och megastort 
Monogram,

 Så fint!
Och mycket mera så klart
Och som sagt I morgon
Tisdag kommer jag att lägga ut 


Ny vecka och nya tag!
Ta hand om er!
Och ha en fin Vecka!

Kramar Kathrine...

7 kommentarer :

House and Garden by Bia sa...

Så himla fina bokblad....det andra var också fint....som alla dina saker du visar ;)))...jag har fått fel på min dator..så nu sitter jag vid mannens....kanske ska jag få en gammal fungerande av en släkting...annars blir det att gå ut på dator jakt ;))...det värsta är ju att, man får skriva om alla bloggadresser....och jag läser mååånga...så trist..........
Kramisar från bia

Tidevarf sa...

Underbart, underbart fina saker. Hoppas verkligen att någon gång kunna besöka din gårdsbutik.

Allt är bra med mig och hoppas det är detsamma med dig. :)
Stor kram
Anneli

john sa...

Lovely things you show us Kathrine ..I especially like the porcelain jars ...so nice ! have a nice week...Gail x

Frida sa...

Vilka fina bokblad och gamla kannor.
Ha en fin vecka!
Kram Frida

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket fint du visar i nyhetsbrevet. Jag har mejlat dig=) Ha det fint!
Kram,
Regina

diana sa...


Mange fine ting du jar der, elsker de her gamle dukker.

Kram Diana

FRENCH LAUNDRY sa...

Love those ballet shoes and the white porcelain pieces!

Hugs,
Judy