torsdag 16 januari 2014

Lite Blandat...

Godmorgon alla fina Läsare...
Idag bjuder jag på lite blandade bilder,
På fönsterbrädan i mitt kök, 
står en doftpelargon
Fragance 
och växer till sej,

 På vedspisen står lite tulpaner,

 Just nu eldas det mycket i vedspisen,
och det ger en skön äkta värme,

 Lite dubbla smutsrosa nejlikor fick jag tag i
för en vecka sedan och dom står sej
fortfarande lika fina,

 Jag älskar denna färgen,

 På det gamla ovala fatet står ett arangemang med 
vita krokus,
snart kommer dom att slå ut,
och jag känner att snart så är
den här,
ljuset har kommit tillbaka och snön
bidrar till att det blir ljusare,
och då vet man att snart så...

 En bild tagen i den gamla spegeln,

 På den gamla skärmväggen hänger ett gäng med gamla
tyllspetsdukar som jag hittade i helgen
i Danmark,
Jag fortsätter att plocka här med alla påsar och
kartonger som fick följa med hem från 
inköpsresan,
Jisses,
Men roligt är det,
och snart väntar
Formex,
skall bli roligt att se årets Nyheter,


Önskar er en fin Vecka!
Snart är det Helg igen

Kramar Kathrine...

7 kommentarer :

It's me sa...

Have a nice day darling....love Ria...x !

House and Garden by Bia sa...

Så mycket fint....och Formex va kul...har alltid velat åka dit...drömma måste man ju få göra eller hur?;)...här håller jag på och ändrar om lite i vardagsrummet...såå kul att fixa o trixa, hihi...tog in en stol från utebron (rå stil) och satte den i vardagsrummet igår ;)..man får göra det bästa av det man har hemma...Rom byggdes ju inte på en dag ;))...skulle behöva tapetsera om i vardagsrummet....men vi har köpt annat till hemmet, så det får vänta lite...jag har ju nyss renoverat i bloggrummet också, fniss.....ha en jättefin dag vännen!
Kram bia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med pelargonen, den står där och påminner om att snart är det vår. Nejlikor har blivit mina favoritblommor, så otroligt vackra. Och så har du lyckats hitta en jättefin färg också.
Ha så kul på Formex
Kramar/AM

Monika sa...

Så mycket vackert du visar!
Vedspisen är ju ett smycke i sig.

Före jul när jag var på temakväll i en handelsträdgård fick jag höra ett nytt namn på nejlikor.

Floristen som jobbade där kallade dem för Jalikor. Hon sa att allt fler väljer dessa blommor i sina brudbuketter och att hon tyckte att man inte kan ha "nejblommor" i en bukett där man ska svara JA. Bra tanke! :o)

Ha så skoj på Formex!
Kram
Monika

Marie maräng sa...

Vad fint du har det med blommor som ger känsla av att vi går mot våren och ljuset... härligt!

Så spännande det låter med alla påsar från inköpsresan, man blir en aning nyfiken ;)

Önskar dig en härlig helg!
Kram Marie

hemma hos lilla mej sa...

Tulpaner är ju en klar favvo hos mej .Men vad söt färg på nejlikan .Ha det så bra på Formex fina du .Kramar Rita

Frida sa...

Fint med tulpaner på den gamla spisen, älskar sådana spisar. Formex mässan skulle jag gärna vilja åka till.
Ha en skön helg :)
Kram Frida