tisdag 10 maj 2011

Sköna Maj....

Godmorgon...
denna bild hittade jag i min mapp, tagen nere
i Vadstena så vackert!
Jag älskar Maj månad, när den skira grönskan
börjat spira...
allt är så vackert..
.Här en liten bukett plockad i min trädgård,
tänk att kunna gå ut och få plocka
så ljuvliga blomster i sin egna
trädgård, det är lycka för mej!
.
Idag mina kära bloggvänner kommer jag att
lägga ut lite nya saker i min bloggbutik,,
det svämar över i skåp och lådor..
.Här under kan nu se lite av det som jag lägger
ut,
ett vackert gammalt galler fat, vita gamla melittahållare,
en gammal glasburk med lock, vit såsskål, gammal barnsäng
dragspelssäng som det heter.
.
Detta vackra örngott önskade jag att jag hade flera av!
.

Och så lite nothäften! Och lite till! Pust det blev en del, jag får snart sluta gå på loppisar!!! Ler! Kika gärna in i bloggbutiken! http://fagel-blabutik.blogspot.com/

.

Önskar er alla en Fin dag! Kram Kathrine...

21 kommentarer :

liven sa...

Heisann
Mai er vel den vakreste måneden av alle!
Her regner det idag men det gjør nok godt for naturen!
Flotte saker i butikken din Kathrine :o)

ha en fin tirsdag :o)

STENLYCKA sa...

Vill bara titta in och krama innan jag reser med mina arbetskamrater på personalutveckling.
Ha det gott!
Varma Kramar
Raina

Anne-Lie sa...

Hej vännen!!!!
Visst är det underbar tid,man bara njuter av all grönska!!!!
Ha en härliga dag!Nu ska jag kika på bloggbutiken!!!!
Kraaaaaaaaaam/Anne-Lie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så gudomligt grönt ute nu, och så alla fruktträd som blommar. Trädgården är nog aldrig så fin som nu. Jättesöt bukett, det är så fint och plocka in lite blommor. Kikar in på dina nyheter nu.
Kramar
AnnaMaria

Margareta sa...

Ja,det är så fint ute nu ,så det nästan svider...
Det gäller att ta vara på varenda minut.
Plocka lite blandade blommor,lukta på häggen....
NJUTA...
Fina saker som vanligt på bilderna.

ha det gott!
Kram Margareta

Viola sa...

Det var en vacker majbild det, motsvarar dagen :) härlig sommarvärme med +25, njuter så, ha en fin dag, kram

Myricas Farmor sa...

Ojsan vad det blev mycket fina saker, det är ju så kul att se och kunna köpa.
Ja det är som bäst nästan nu, när allt ska slå ut och börja .
HA en god dag
kram

rustik charm sa...

Hej!
Så fin bild:)Allt är så fint ute nu och man tar mentala bilder varje dag:)
Så mycke fint du visar, måste ta mig en titt.

Ha en fin dag.
Kram Kristina

Elsa och Helena sa...

Vacker bild...och vackert har du på gården...har kollat inläggen längre ner. Ser så idylliskt ut. KRAM Helena

sylvia sa...

heisan,
åå sukk...så vakkert et bilde,
helt vidundelig,
ha en fin kveld,
klem fra sylvia

Madame Morell sa...

Jag älskar månaden Maj. Allt känns så hoppfullt.
Kram kram

Norregård sa...

Nu är bästa tiden;o)

Kramis Malin

Bohemian sa...

Dear Kathrine... thank you for stopping by my Blog, your Photos today are lovely, I especially love the scene in photo #1... so lush and Green, living in a Desert we don't get enough rain for everything to grow like that!

Dawn... The Bohemian

Unknown sa...

Vad fint du bor! Visst är det lycka att plocka sina egna blommor :)

Kram Maria

Unknown sa...

Godmorgon i ljuvliggrönskan ~ underbar bild.

Du har så fina saker i Din butik.
Kikade in igår, igen :-)

Kram

Bleudelavande sa...

Hi Kathrine, I''m totally agree with you:May is a wonderful month!!!
Such lovely treasure you have.
Have a nice afternoon

Hammarsbacken sa...

Ja, Maj månad är underbar. Och så har man ju hela sommaren framför sig. Söta blommor du har plockat i din trädgård. Kram Sonja.

himlaverket sa...

Visst är det underbart att kunna plocka sina egna blomster.
Min man sa höromdagen att han tyckte att jag skulle sälja alla våra gamla grejer på loppis, han tycker nog att det börjar bli överfullt med saker här hemma.
Suck, men man kan ju inte låta bli.....eller hur.
Kram ullamaria

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Vilken härlig bild från Vadstena! Och så fina blommor.

Önskar dig en skön kväll!

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll!

Jätte häröigt är det med den grönskan som vi har fått. Och vilket väder det har varit, trots attt det har regnat det sista dyngnet. Men naturen behöver ju vatten med.
Jätte fina bilder och mycket fina saker.

Trevlig helg för dig!

Kram Sirpa