torsdag 18 september 2014

Höst i Våran Trädgård

Godmiddag alla Fina Läsare,
Idag känns det att Hösten närmar sej 
med stormsteg,
Dax börja plocka in krukor, 
och möbler,

 det får mej att känna ett slags vemod,
att sommaren är slut, 
Men visst jag älskar Hösten också,
men alla färgsprakande färger,
och jag gillar att dekorera,
inte fär mycket utan så där lite lagom,
Som här på bordet,
några äpplen,
det räcker för mej

Det är Vackert med röda 
Äpplen,

 I min lilla trädgårdshörna,
har vildvinet fått en 
vacker röd färg,

 Underbart!


Jag brukar ta in och arrangera buketter
med dessa blad,

 Hortensian växer forrfarande,
i rabatten,
och även Lavendeln,

 Och här på våran lilla innergård,
står fortfarande trädgårdsmöblerna 
kvar,

 Och inne går jag runt och myser just nu,
Dax att äta lite lunch tror jag,
sedan packa ordrar,
jisses jag älskar att packa paket,
Och snart är det dax för en ny inköpsresa,
glädjer mej skall ni veta!


Ha det så gott!

Kramar Kathrine...

8 kommentarer :

Tidevarf sa...

Det ser härligt och vackert ut i trädgården. Själv gillar jag hösten jättemycket.

Hoppas allt är superbra med dig.
Kram
Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack!! Ska ha kalas på lördag och funderade på vad jag skulle ha till rosorna i vaserna, vildvin! Nu har jag bara två små nyplanterade i sommar, men det räcker till små slingor i varje vas. Härliga trädgårdsbilder från dig.
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Ja visst är det vemodigt när sommaren är över...men i helgen får vi njuta, för då blir det ganska varmt och soligt;)
Än är mina sommarblommor fina, men jag undrar hur det blir med dom till veckan när det blir 5-10 grader...burr!!
Fina höstbilder du visar;)
Trevlig helg, Bia

Solstrimmor sa...

Så fint du har det i din trädgård... också! Efter denna intensiva sommar är det skönt att känna lite höstvibbar. Naturen har sin gång och det är bara att gilla läget och följa med på resan:)

Skön fortsättning på dagen!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
angie sa...

tolle bilder!!!!! liebe grüße von angie

myrica sa...

Ja du jag har oxå börjat att hösta ute, om inte har jag tagit in mina trädgårds tomtar som inte att förväxla med jul tomtar, jag tycker det är gott nu när luften är hög och man känner ett lugn som börjar lägga sig i naturen.
Ha nu en härlig helg
Kram

G:a Affären sa...

Så lugnt och fint du har i trädgården och vilvinet ger en vacker inramning.
Du är rolig du, som fortfarande älskar att slå in paket!
Och du kommer att få slå in många fler för din butik har så otroligt mycket fint!

Kramar
Cia