söndag 29 mars 2015

Lite Påskfix

Godmorgon fina Läsare,
En liten viola har hittat hem till mej,
älskar dessa små blå,

 Har gjort en arrangemang med Nejlikor,
Och en björkris krans runtom,
Står just nu på mitt Matbord i
Matsalen,

 Har även klätt ett ägg med papper 
och bundit ett fint band runt om,

 Bilderna är lite suddiga,

 Hoppas det inte gör nåt,

 Vem tror ni ägget är till...
ni kan nog gissa,

 Idag regnar det här,
men vad gör det, när man kan ha det mysigt inne,
Ler!


Ta hand om er!
Så ses vi snart igen,

Kramar Kathrine...

7 kommentarer :

myrica sa...

Så fint du har gjort.
Jag har inte Påskpysslat så mycket som jag brukar, men lite ris och något ägg har jag framme.
Ha en fin söndag
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han kommer bli glad för sitt fina ägg. Jag funderade länge innan jag kom på vad jag skulle lägga i Hugos påskägg, det blir nappar! Det gillar ju han.
Så fint med violerna, det ska jag köpa så fort jag ser också. Och så får du snart post, ett armband kommer till dig så fort jag tar mig till en postlåda. Det var en otäck flunsa som inte släpper taget.
Stor kram till dig vännen/AM

Sabelhagens Olivlund sa...

Mysigt du pyntat! Här regnar det också, höll upp förut så jag slapp bli genomvåt på vovvepromenaden en gång till:)
Ha en fin eftermiddag
Kram Maria

House and Garden by Bia sa...

Mycket fint ;)
Här regnar det och blåser idag...usch!
Men inomhus får man mysa till ;))
Ha en bra kväll!
Kram

Tidevarf sa...

Så fint ägg som du gjort och vackert visat.
Sedan så ***GRATTIS*** till vinsten hos Ett Rött Monogram.

Kramar
Anneli

G:a Affären sa...

Grattis till armbandet!
Så klart Theo ska få påskägget, det var fint med pappret och och bandet.
Nejlikor och ris passar så bra ihop och lycka med den först lilla blyga violen!

Kramar /Cia

Anonym sa...

So fragile, so tint, so blue ! I like your flowerly window.