söndag 20 maj 2012

Trädgårdshelg...gamla stolar

God kväll alla fina..
Vilken helg,, fint väder har vi haft och massor
med trädgårdsfix har vi hunnit med.

 Sått fröer har jag gjort, rensat alla land, klippt gräsmattan,
ja en massa är nu fixat.
Sedan har jag hunnit med lite inköp,,

 Gullvivorna blommar i stora öar i trädgården,,,
och förgätmigejen är på gång.

 Planteringsbordet har fått komma ut, 

 Mera möbler väntar på att få komma fram ur boden,'
detta bord har fått plats under det gamla äppelträdet,
nu skall jag bara ställa dit några gamla stolar så
är det klart.

 Dessa gamla stolar har jag köpt supergamla ihopsatta
med träpluggar,, gustaviansk stil på dom,
om dom är äkta Gustavianska
vet jag ej,, men fina är dom

 Dessa låter jag  vara som dom är, tycker dom är charmiga
i detta skicket, kommer att sälja dom vidare,
om någon är intresserad går det bra att maila mej på
tantbla@telia.com
Sedan har jag hittat en gammal tallrikshylla, också 
supergammal, den skall jag behålla själv,
kommer bilder en annan dag.

 Och kolla här så vackra gamla textilier jag hittat,
och vet ni jag har även hittat gamla zinkbaljor
och vattenkanna, detta kommer att läggas ut på
Bloggbutiken på Tisdag..
Hoppas ni haft en fin helg!


Önskar er alla en fin Fortsättning på Söndagskvällen

Kramar Kathrine...

9 kommentarer :

Hulda sa...

Likte så godt bordet du har satt der under epletreet. Så fint det ser ut. Ordentlig idyll i hagen din. Kjempefin drivbenk også, husker morfaren min hadde en lignende. :)

Tinas bo sa...

ja det var ju en lyckad loppistur det!! :)
Härliga stolar!!
Och vad flitig du varit i trädgården! :)
Ljuvliga bilder därifrån.. :)

Ha en fin vecka
Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Visst är det roligt och trädgårdsfixa nu, det är nu i början på säsongen som det är allra roligast. Jättefina stolar, spännande och se allt nytt på tisdag.
Kramar
AnnaMaria

Vitspets sa...

Så spännande att se dina fynd på tirsdag
Kram Karina

Hanna sa...

Så jätte sött litet växthus.
Ha en fin kväll!
kram
Hanna

Heimlaga ting sa...

Her var det rett og slett idyll, vakkert...
klem Nina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så nydelige bilder fra din vakre hage! Bordet under epletreet var nydelig!

Ha en fin ny uke!
Klemmer til deg!

Pia sa...

En sådan tur du alltid har, med att hitta kuldklimppara?!!!
Din gård är så inbjudande!!!

Ha en fin start på veckan Kathrine!
Kraam!
-Pia-

Frøken Anker sa...

Hvor er din have hyggelig. Nyd den - her er der sommer...meget varmt.

Klem