tisdag 29 september 2009

Min lilla värld sista delen!

Idag visar jag det sista rummet från min lilla värld, sovrummet....det enda som inte är gammalt är sängen.....tror jag skall måla om den vit, vad tycker ni? Här ser man från en annan vinkel, dörren leder in till barnkammaren där vi var igår....jag gillar tapeterna i detta rummet blårandiga, lite gustavianska.....
Här ser man en närbild på det lilla pottskåpet med den underbara tvättservisen..... hittade jag också i en liten antikaffär nere i Gränna.....
Stolen med sitt rosa sidentyg.... gammal så klart....kan ni se kudden och lapptäcket som ligger på sängen det har jag själv knåpat ihop..... blev ganska nöjd med det.....
Tavlan ovanför sängen..... med belysningen.... under den söta sänglampan i glas.... och en närmre bild på kudden och täcket så romantiskt..... passar mej perfekt.
Det här var sista delen från mitt dockskåp..... så nu blir det inte nån mera del......hoppas att jag inte tröttat ut er med mina bilder...
Kram Kathrine!

11 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Känner mig tvärtom pigg av dina söta dockmöbler. Helt otroligt fint. Sängen ser också gammal ut, kanske skulle den bli ännu finare vit. Jag skulle nog måla..
Lilla tavlan och kudden, så gulligt. Jag har ledig fm idag, då är det kul och läsa lite bloggar.
Ha en fin dag
Kramisar
AnnaMaria

hemtrevnad marie sa...

Vilken mysig blogg!!
Fullt med gamla möbler och prylar ...precis som jag gillar!
Kommer tillbaka!
kram

Katta sa...

Vilket otroligt fint dockskåp! Och så många söta gamla möbler i det med trodde först det var ett riktigt barnrum :) Ha det gott, kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är såå gulligt! Och så fint med alla gamla möbler och grejer i det...
Kram
Marie

Mitt hvite hus sa...

Nyter de herlige bildene av ditt dukkeskap... Klem Kerstin

Kristall & Pynt sa...

Så fint dockskåp,med alla fina möbler och saker, skulle önska att jag hade ett sånt.
Kram Sofia

Marie sa...

Helt otroligt! Vid första anblicken tror man att det är ett riktiga rum du har fotograferat.
Var stolt över ditt fina dockhus!
Ha en riktigt skön dag!

OlgaA sa...

Nähä... Vadå "sista"?=)
kram

Vit som snö sa...

Otroligt sött alltihop i lilla huset! Man skulle gärna förstora upp rummen o flytta in;-)
Om sängen inte är gammal så tycker jag du kan måla den vit, det skulle bli fint!
Kram cilla

hagagården sa...

Men oj oj oj va fint du har det i dockskåpet helt otroligt fint.
Kram o ha en trevlig kväll
ninni

Elisa Day sa...

Vad vackert! Och alla smådetaljer är ju underbara. Eller det är ju i och för sig bara smådetaljer i ett dockhus :D