torsdag 21 augusti 2014

The Old Painting

Godmorgon fina Läsare,
Har fotat lite bilder på en gammal Målning
som jag har köpt,
eller rättare sagt fått av min man,
Fick se denna gamla Franska Målning
på Vintage Ninas Shop,
Och jag blev så kär,

 Så nu står den här hos mej,
Tack Nina För att Du packade den så
omsorgsfullt,

 Lite Hortensia,
passar bra till tavlan,

 Det gör inget att det inte är någon ram runt,
jag tycker den är så charmig som den är,
Nina Hartman har länge vart en stor inpirationskälla
för mej,
jag älskar att kika in i hennes butik,
och drömma mej bort,
Vintage by Nina
http://vintagebynina.com
Nu kan ni också göra det genom
att klicka på Länken!

 Jag är så glad att jag fick denna fina 
målning av min man,
tack fina du!

 Och nu kan jag inte se mej mätt på denna,

 Och nu i September kommer Nina Hartman ut
med en ny Bok,
Jag kan knappt bärga mej!
Ler!
Denna bild är tagen i vårt sovrum,
(Lite suddig)


Fin Torsdag till er Alla

Kramar Kathrine...

19 kommentarer :

Unknown sa...

En sån fin gåva Du fått av Din man Kathrine.
Glädjekänslan, känns så varm genom orden :)

Kärleken som Du bär till tingen, känns alltid som en kärlek till Livet samtidigt, och det tycker jag är så gott att få ta del av.

STOR KRAM
Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka händiga män vi har, maken har handlat av Nina också. Med lite hjälp.... Såg allt den fina tavlan i nyhetsbrevet, lyckliga du som fick den
Kramar/AM

It's me sa...

Have a Nice day....love from me...x!

Margareta sa...

Vilken underbar tavla.Den kunde inte passa in bättre hos någon annan än dig.
Jag har också best den nya boken av Nina.Man måste ju bara ha hennes böcker. Längtar....
Tack fina Du för alla vackra bilder som du levererar.Du ger lika mycke inspiration som Nina...

Kram Margareta

Solstrimmor sa...

Helt underbar målning! Jag är så förtjust i dem utan ram. Vilken snäll man du har!

Kramar från Eva-Mari

Anneli sa...

Den var mycket vacker din tavla.
Bra smak han har din man........
Inte behövs någon ram, nu är det ju målningen "som talar".

Kram från mig,
Anneli

Blommiga Rutan sa...

Hej!

Åhhh vilken fin tavla, passar så bra utan ram.OCH passar ju perfekt hemma hos dig. Så vackert med hortensiorna till.
Tack för tipset och länkningen till Nina, har aldrig kikat in där! så konstigt! Fastnade där ganska så länge, milt uttryckt... Måste köpa en av hennes böcker, har du alla? Kan du i såfall rekommendera någon, eller är alla lika fina?
Vilken rar make du har!

Trevlig helg
Kramar Anncathrine

Jennys Vita Villervalla sa...

Ljuvlig tavla som passar perfekt hos dig!
Ha en fin helg!
Kram
Jenny

House and Garden by Bia sa...

Den tavlan var jättefin, passar precis som du säger med hortensian ;))...fint stilleben!
hoppas allt är bra så här i slutet av sommaren ;)
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Vilken underbart vackert tavla! Jag förstår dig, man kan inte slita ögonen från den.
Önskar dig en skön helg!
Kram Titti

helle sa...

Helt bedårende lille maleri, tillykke med det Kathrine!!

Hav en fin weekend
kram Helle

Tidevarf sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tidevarf sa...

Vilken snäll man du har och verkligen söt tavla. Den var som gjord för ditt hem.

Önskar dig en fantastisk helg
Kramar
Anneli

angie sa...

ich liebe den rock und die balletschuhe!!! angie

john sa...

so charming Kathrine ! have a good weekend....
Gail x

Frida sa...

Vilken fin tavla du har fått av din man. Den passar bra hos er. Vackert med hortensiorna.
Kram Frida

Katta sa...

Tavlan är så fin och jag tycker den typen av tavlor är vackrare utan ram precis så som du har den. Är det den boken av Nina som ska handla om julen tro? eller kanske jag blandar ihop. Kram Katta

Agnetha sa...

Kikar in och önskar dig en mysig Söndag!
Kram Agnetha

Anna sa...

Så in målning , påminner mig om Jojo Moyes Sophis historia som ju handar om en målning som spelar stor roll i flera människors liv :) , fina blogg också ! Kram Anna