fredag 16 oktober 2015

Godmorgon Fredag

Veckorna går så fort,
och i morse hade vi 4 minus grader här,
jag har sprungit runt med Kameran och
tatt lite bilder,
har städat nu på morgonen,
och det känns alltid lika skönt.

 Jag är så nöjd med vårt Nya sovrum,
vi flyttade ner hit i somras,
och jag trivs mycket bättre härnere,
lite renovering, fattas förstås,
ta fram det gamla trägolvet som ligger
under den gamla plastmattan,
tapetsera och fixa nya lister,
så blir det fint!
men ännu så länge får vi ha det så här,
Mannen håller på att lägga in trägolv i vårt gamla
sovrum uppe på.
Kanske kommer det bilder nån annan dag!

 Idag testar jag att lägga in stora bilder,

 Få se om det blir det i fortsättningen också,
Nej nu är det dax för Lunch,
sedan skall jag packa ordrar,


Fin Fredag till alla som kikar in!
"Lev i nuet kära vänner och gläds åt det ni har,
man vet aldrig vad morgondagen har i sitt sköte"

Kramar Kathrine

5 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina bilder ! Skönt att städa och fixa så man kan helg .Önskar dej en fin och härlig fredag .Kram Rita

myrica sa...

Så fint du har det, vi håller på att fixa till våran hall, man blir så himla glad när man renoverat. och det blir fint.
Önskar dig en härlig helg
kram

Eleonora sa...

Låter riktigt spännande det här med att ni flyttat sovrummet! Det kommer nog att bli fint när maken väl får tid att lägga arbetet där nere. Vad blir i det gamla sovrummet?

Jag tar det lugnt med städningen idag för i förrgår fixade jag på balkongen med tunga saker som mina stackars händer inte tålde och därför fick jag vila hela gårdagen tillsammans med Alvedon. Men ingen tar ju ifrån mig arbetet, så det får bli när det blir.

Trevlig helg söta du och kram från
Eleonora

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg önskar jag dej ;))
Kram bia

G:a Affären sa...

Så bra med större bilder! Förstår att ni trivs i det sovrummet, och med den vackra kakelugnen!
Här har det också varit minus några morgnar, skrapat bilrutan som inte är den roligaste sysselsättningen. Men vackert är det när solen kommer farm!

Önskar dig fina dagar!
Kramar /Cia