måndag 21 oktober 2013

Ny Vecka...

Godmorgon alla fina Läsare...
I morse var det 8 minus när jag kom upp,
hualigen så kallt!!!
I helgen har jag pysslat med att fixa 
ordning den gammal Pallen jag hittade i
Danmark förra helgen,

 Skammel som det heter på Danska, jag har visat bilder på
Insta hur den såg ut innan, så kika gärna in där,
Jag har tagit bort tyget som var hemskt trasigt och dant,
och sparat täcktyget,
sedan har jag målat underdelen, men jag har sparat
en bit av kanten längst upp oklädd, trodde först det 
var täcktyg där också¨men det visade sej att det
var det inte, så jag lät den gamla stoppningen 
titta fram, tycker det blev charmigt, 
om man vill så,
kan man klä i den med tyg.

 Denna goding läggs ut i butiken i morgon Tisdag,
går att skicka med Bussgods eller så kan man 
hämta den här,
Snyggt att lägga ett fårskinn på också,

 Till nåt helt annat jag är igång med att sy ett nytt
tyg att gömma micron med,
jag har haft ett rödrutigt tyg innan,
det har slits ut, då kom jag på ideen att jag kunde sy
ett i jute, 
Vad tror ni?
Det kan väl bli fint,
Ja vi får se!

 Hoppas ni alla får en fin Dag!
Och till er som besökte mitt showroom i helgen,
kul att ni kom förbi!
Blev så glad!


Önskar er alla en fin vecka

Kramar Kathrine

6 kommentarer :

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Jätte fin och söt pall. Så fint det är med dessa gamla skatten.
Blir toppen med den jute tyget att gömma micron.
Set så fint ut redan nu.
Nu blev jag också sugen att börja sy.
Jag måste försöka laga min symaskin....
Annars så får man nig hitta på nått annat för att längtan efter att få upp gsrdiner mm är så Stor ! :)
Ha en fin fin vecka du med ! Kramen

Tidevarf sa...

God morgon,
Vad skoj att du tyckte om det jag skrev och visst hade det varit kul och ses. :)
Vilken fint tyg det var på fotpallen och det blir nog snyggt med det nya tyget framför mikron.

Här är det också kallare det var över 10 minus på morgonen. Brrrrr

Kramar
Anneli

Hajan sa...

pallen är jättefin, Du är fena på
att fixa till saker.
Här i Norrköping har vi 4+ grader.
Snygga saker från <Danmark, alltid tur med det.
kram från Hajan

Ett ögonblick sa...

det låter kallt!! Vi har ösregn, men plusgrader, jag vet inte vilket som är bäst...gilla läget kanske;))
Lilla pallen ser jättesöt ut, fin
modell på benen. Det blir jättefint med juteväv framför mikron!!

Ha en fin dag!
kram lisa

Monika sa...

Jättevacker pall! Blir säkert toppenfint med det nya tyget för micron.

Här är också väldigt kallt. I morse var det -17. Än en bit in på dagen är det flera kallgrader. Och sol. Har knappt regnat allt på hela hösten.

Ha en fin höstvecka!
Kram
Monika

Evashusotorp sa...

Toppenfin pall!
Ha en härlig höstvecka du oxå
KRAM
Eva