torsdag 18 april 2013

I love Pink...

Godmorning sunshines...
Gäsp här sitter jag och redigerar bilder,
Lite bilder från mitt gästrum, slapparrum, ja vad man nu vill,
Vid det här laget vet väl alla att
Jag älskar Rosa,
I am a Pink Girl!!!

 I det franska kruset har jag satt
 hortensia,

 Jag älskar rosa 
Hortensia,

 Nyaste vintage fyndet,
en rosa Hatt,
med gamla tygblommor,
Ohhh när jag hittade denna Hatt,
blev jag so Happy,
den har en svagt ljusrosa färg som gifter sej bra
med den gamla Hattasken,som den ligger på
Också den gammal,

 en liten skymt av blommiga örngott, 
i bakgrunden,
med rosa rosor så klart!
Fniss!

 Kolla in denna ljuvliga,,,
kanske kan man använda den som 
solhatt i sommar??!!!

 Och så detta gamla vintagelinne med spetsar
också det i rosa,
Jag har en del rosa blickfång i min inredning,
inte för mycket utan så dära lagom,
och gärna i olika nyanser,


Nog tjatat om Rosa,
idag regnar det här ett stilla 
Vårregn, 
let it be!
Jag håller mej inomhus, tills jag åker iväg och
arbetar sen eftermiddag!
Önskar er alla en fin dag!

Kramar Kathrine...

13 kommentarer :

Monika sa...

Underbart vackra är dina bilder. Jag är just nu väldigt kär i ljust rosa toner. De är så mjukt vilsamma att titta på.

Jag sitter just nu och lyssnar på så vacker musik. Den heter...

Kiss the rain :o) (finns i min blogg)
Regn kan vara vackert. Men just nu törstar nog våra själar mest efter sol :o)

Alltid fin att titta in här hos dej.

Ha en fin dag!
Kram
Monika

Hulda sa...

Den hatten var supersøt! Passer så godt til dekor i rommet. Helt nydelig den gamle stolen og flott skap du har der med gamle dukker til pynt på. Du har et vakkert hjem. :)

Nå har jeg bestilt tapet og skal tapetsere litt på soverommet og i gangen. :) Gleder meg!

hemma hos lilla mej sa...

Åh vilka härliga bilder bara så himla fina.Din rosa hortensia var ju bara så himla fint .Ja rosa är alltid fint gillar den färgen.Ha en skön torsdag.Kram Rita ♥

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fina bilder! Och vilket vackert skåp.
Ha det gott.
Kram Maria

Tidevarf sa...

Så vackert krus och färgen rosa känns så rätt.
Kan också säga att här regnar det med.

Sköt om dig.
Kram
Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rosa är underbart fint, jag håller med. Vaknade till regn här också, men konstigt nog kändes det bra. Nu lyser solen men många svarta moln kvar.
Kramar
AnnaMaria

Jennys Vita Villervalla sa...

Rosa är alltid fint, men speciellt på våren och sommaren vill jag ha med lite av denna fina färg i inredningen.
Ha en fortsatt fin torsdag!
Kram
Jenny

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh, sååå fint! Allt är i min smak!
Rosa är en underbar färg som man aldrig tröttnar på.


Kram Anncathrine

Anno 1924 sa...

Så fint!! Nydelig krukke med herlig patina!! Vakkert med rosa hortensia oppi:) Herlig gammel strippet stol du har!!
Ha en fin kveld! Klem

Helens Universum sa...

Påminner om mitt barnbarn (pojke)som jag satt och målade med. Plötsligt utbrast han: Åh nej, jag målade "jåsa"! Men rosa är en härlig färg!
Kram Helen

Hajan sa...

Hortensia är ju så vacker så
det förgyller ju det mesta.

Alla har nog sin egen färg ibland.
Ett tag hade jag blått,
Min gubbe skojade ibland, om allt
möjligt om brödet skulle bliva blått med.
Nu har jag ingen färg alls, som jag
tycker bäst om.

Tur är nog det i mitt lilla , lilla
käll.
ha det bra kram Hajan

Katta sa...

Jag älskar med rosa, mer och mindre i olika perioder och olika nyanser. Hatten får mej att tänka på en liten rosa kappa och hatt jag hade när jag var liten :) Ha en bra helg, kram Katta

Frøken Anker sa...

Jeg tror mange piger på et tidspunkt i deres liv, elsker pink/lyserød.
Idag er jeg mere til grøn og de varme jordfarver.

Og ja, jeg er vil med min 'fakir'. Den står på mit skrivebord og holder styr på mine papirlapper.

God fredag
Birgitte