fredag 7 september 2012

Gryning...

Godmorgon alla kära bloggvänner...
Det vackraste skenet är på morgonen,,
speciellt nu på 
Hösten...

 Solen leker tafatt i spetsgardinen och på väggen blir det
vackra speglingar.

 Och där i den stora 
Järnsängen
sitter min lille Majleg kanin,
och ser så nöjd och belåten ut.

 I högen av kuddar sitter den lille, och vem vet vad han täcker på
Ler,
Kanske sin kompis Theo,,
Theo (Är mitt barn barn) har alltid denna lilla krabat 
bredvid sej i sängen när han sover över här.

 Som en liten prick sitter han här
ser ni han?
Många tycker nog att vad är det för fel på människan,
så otroligt barnslig, vuxna människan,
(men vet ni det bryr jag mej inte om,,)
Ler!

 Livet blir lite lättare om man är lite barnslig,,
det känns så!
nåja nu till nåt annat.
 I min trapp har dessa pellisar fått plats,
dom blommar så fint nu så här på
Höstkanten...

 Jag var sen att plantera om dom i Våras
 det dröjde ända in 
Juni.
Men då har jag glädje av dom nu istället,
********
Tänk vad skönt nu är det Fredag,,
Och man är ledig hela helgen,
Hoppas ni alla får en fin helg!


Själv skall jag på utflykt,,
skall hämta lite saker som jag köpt
men det visar jag någon annan dag!

Ha det så gött!

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

Villa Hvit sa...

Klart man ska njuta av sina pellisar så länge det bara går ;)
Å att vara barnslig...det är bra det!!! Instämmer helt!
Ha en riktigt fin helg!
Kram Anetthe

hagagården sa...

Dom där kaninerna är för söta dom,passar bra där på sängen.
Stor kram och ha en fin dag.
Ninni

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla underbara bilder.Barnslig tycker jag är en fin sida hos människor.Ett välbevarat barasinne tycker jag låter gulligt ,det har vi alla!!!!Handlar mera om att våga vara liten o bjuda på sej själv......Önskar dej en mysig fredag.Kramar Rita ♥

Katta sa...

Att vara lite barnslig är väl en mänsklig rättighet ;) Tänk vad tråkigt det skulle vara om vuxna aldrig var det. Å andra sidan är ju Pellisar en tantblomma så det blir ju en bra balans på det hela ;D Apropå tantblommar så blommar det tantigt hos mej med nu :D Ha en bra helg, kram Katta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Att ha barnasinnet kvar är viktigt, då har man även nyfikenheten och fantasin i behåll=)

Vackra pellisar, mina blommar också för fullt.

Önskar dig en skön fredag och en trevlig helg!
Kram,
Regina

It's me sa...

Beautiful sun shining pictures !!..happy weekend...love Ria....we have such a beautiful summer weather here in Holland this weekend.....!!...xxx..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag är nog barnslig jag också, för jag köpte mig en nalle när jag var ute hos Violan, senast... :)
Kram
Marie

Anneli sa...

Barnslig skulle man nog vara lite oftare tror jag och inte ta livet på så stort allvar................

Mina pellisar har gett upp för säsongen tyvärr.
Kanske skulle tagit hand om de lite bättre...........

Fin helg,
Anneli

Anki sa...

Barnsligt är bra vännen, en till här som är ett stort barn, fniss!

Önskar dig en toppenhelg!
KRAM!

Ps, det lilla skottet har kommit i jord och växer så sakteliga...Tack igen söta du!

Unknown sa...

Sån ska man absolut vara, tycker jag :-)
Hoppas att Du också får en fin helg ♥

Kramen från Eva

Elsa och Helena sa...

Livet blir allt bra roligare om man får vara barnslig ibland:)

KRAM Helena

Hanna sa...

gulliga fina bilder.
Ha en fin helg!
kram
Hanna

Tinas bo sa...

Vaddå höst??!! :)
Här har vi högsommar, med +28 grader och strålande sol... :))
Helt underbart!! Så länge det varar... hihi

Barnasinnet måste man bevara, annars blir man gammal i förtid... :))

Tack för tipset om boken i ett tidigare inlägg. Boken verkar helt underbar!! :)

Och så mycket vackert du visar! Som vanligt... :))

Ha en underbar helg
Kraaam Tina

liven sa...

Skjønne bilder gos deg Kathrine....og Maileg er bare herlige :)
Alltid kjekt å se hva du har funnet på dine utflukter....

ha en fin søndag :)

Anonym sa...

Hello. And Bye. Thank you very much.

Anonym sa...

Hello. And Bye. Thank you very much.