torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag...

Godmorgon
Violen på min fönsterbräda har växt sej större,

 Ljuset har kommit tillbaka det letar sej in i alla skrymslen 
och vrår,och det känns fint att Våren är här,

 I mitt trapphus flödar det av ljus och man får en känsla
av veranda när man är här,
väggljusstaken har jag köpt av
gå gärna in  och kika på hennes fina nättbutik
den passar bra här, och är så vacker när man
tänder ljusen i den.

 Gult tillhör inte mina favoritfärger, men nu till 
Påsk 
Har det fått komma in en bukett med 
Påskliljor på vedspisen.

 Tänk idag är det redan
Skärtorsdag nu arbetar jag bara en dag till,
sedan är jag ledig i 4 dagar,
så skönt.


Nej nu skall jag gå ner och äta lite frukost, 
hoppas ni alla får en fin Dag.

Kramar Kathrine...

21 kommentarer :

Jana sa...

Vacker bild och jag önskar er en vacker påsk.
Jana

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin ljusstake, blev så vackert mot din tapet. Ägget låg i lådan på träullen, och det var omslaget med plastfolie och en massa glittriga snören. Det blev ett bromsspår i golvet när jag fick se dom. Har köpt ett till sonen också, och det är ett vanligt Ica supermarket. Såg igår att dom fått i rosa också.
Fråga på vilket Ica som helst tror jag funkar.
Varm kram
AnnaMaria

Viola sa...

Underbar stake från en fin butik :) önskar en trevlig start på påsken, njut utav dagen, kram

Anne sa...

Så vakre bilder..
ønsker deg en GOD PÅSKE!

Hulda sa...

Så nydelig der violene står i vinduet, vakkert! Likte veldig godt de gule liljene på den gamle komfyren også. Flotte bilder.

Bonjade sa...

So lovely

Wishing you fine easter days

Chokladvillan 1910 sa...

Åh, vad jag längtar till att vi får in vedspisen i köket... så mysigt !
Ha en härlig skärtorsdag & påsk !
Kram Anki

LissasVita sa...

Ja så fint du gjort..!Älskar den vackra ljusblå tapeten...herrgårdskänsla...Kramen Lisbeth

Marit sa...

En nydelig stake! Gult er heller ikke min farge til vanlig, men til påske er det nesten et must og syns det er kjempekoselig og fint!:) Nydelige bilder du viser!!

Ha en fin dag!

Skogslyckan sa...

Så mycket fint du visar, skymtar en ljuvlig spegel på dina bilder.
Ville bara titta in och önska dig en riktigt härlig påskhelg, kanske ses vi i Blåkulla!
Kram Pia

Myricas Farmor sa...

Jag hoppas du får en bra dag, söta dina påskliljor är.
Ha det
kram

Franske drømmer sa...

Så herlige bilder!
Ønsker deg og dine en herlig påske!
Tusen takk for gratulasjoner igår :-)
Klemmer

(eddas) sa...

Ha en fin Skjærtorsdag:)
klemklem

Anne på landet sa...

Mmmm, det er en nytelse å få se alle de vakre omgivelsene dine Kathrine.
Ønsker deg en påske med tid og ro til å gjøre det du liker aller best!

Klem fra Anne på landet.

Het Hoogerhuys sa...

Have a nice day Kathrine.
Sandra

It's me sa...

Your home is so so beautiful darling...love from me...xxx..

Tinas bo sa...

Ljuvliga bilder!!

Ja våren var här men försvann som en avlöning....
Vi ska få kallt igen, ner till -5 grader har de hotat med..... brrr
OCH SNÖ!!!!
VILL INTE!!!!!!!!!!!
Men våren kommer igen, det är jag övertygad om!! hihi

Ha en alldeles underbar påskhelg
Kram Tina

Vita små hjärtan sa...

Så vacker ljusstake!
Glad Påsk Vännen!
Kram Agnetha

Helena sa...

Så fina stämnings fyllda bilder.
Det är nått speciellt med gula påskliljor ändå...
KRAM från mig!

Katta sa...

De där violerna växer så det knakar ser det ut som, jag köpte några vita men de växer inte mycket alls. Vad fint med påaskliljorna i kannan på vedspisen. Ha en rikitgt skön påsk, kram Katta

Puumuli sa...

Mumsigt!

Glad påsk!

Kram
Sari från Puumuli