torsdag 25 november 2010

Lite mys......

Godmorgon mina underbara blogvänner...
här tänds det ljus.....och snart mycket
snart är det 1 advent....
Snön faller utanför mitt fönster och det är så vackert
det har snöat sen igår kväll....
Jag älskar snön och det vackra vita..
jag är född på självaste Luciadagen,
och jag vet att min mamma berättade för mej
att jag kom till världen tidigt på Luciamorgonen
och att det var massor med snö...
kanske därför?
Nu skall jag i alla fall mysa till det med ett varmt bad...
foten börjar bli lite bättre så jag kan nog ta mej i badet..
Och MYSA!!!
!
Dessa fina hattaskar kommer jag att lägga in på min
lilla bloggisbutik idag.....
Har haft turen att få tag i dessa gobitar, och kolla in vilka häftiga ettiketter så läckra... Så Varmt Välkomna in och kika! http://fagel-blabutik.blogspot.com/

Önskar er alla en underbar Dag! Många kramar Kathrine...

18 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Ser att du är vaken tidigt också, jag är ledig idag men uppe i farten i alla fall. Idag ska det adventspyntas här, ligger efter med allt just nu. Mysiga bilder hos dig, ett bad låter gudomligt skönt.
Ha en fin dag
Varm kram
AnnaMaria

Mitt hvite hus sa...

God morgen ...lille orgen fugl..

godt å høre at foten er bedre... og det høres deilig ut med et morgen bad..

hatte eskeen var nydelige..
ha en fin torsdag =))

Klemmer

hagagården sa...

men oj så fina hattaskar,dom blev jag sugen på,kul att se en bild på dig i förra inlägget,då vet jag hur du ser ut när du kommer på marknaded på lördag host host, fniss.....
Kram
ninni

STENLYCKA sa...

Godmorgon.
Men det har jag missat att du har ont i foten, hoppas det blir bättre. Jag har inte varit så flitig att besöka dig och andra bloggare den sista tiden, blir så ibland, andra saker som skall göras och tiden är min bristvara.
Jag gillar väl inte snö så mycket och nu har vi massor av den varan, det har snöat och blåst i flera dagar och håller på även idag. Hörde på radion att t.om plogbilen hade kört i diket och vägarna var nästan inte farbara i detta området. Skönt att man har nära till jobbet.
Njut av dagen och av badet!
Kram Raina

Skogslyckan sa...

Skönt att höra att foten är på bättringvägen och ett varmt bad gör det säkert inte sämre. Härligt med en till som gillar snö, jag tycker det gnälls en hel del om det på bloggarna annars. Hattaskarna är otroliga och skapar habegär... Blev så full i skratt. När du visade chokladformen för ett tag sedan så skrev jag i min kommentar att jag misstänker vem som köper den. Har just varit inne hos AnnaMaria och jo jo där var den...ler.
Ha en fin dag du goa!
Kram Pia

Katta sa...

Ja jag får väl erkänna då att du har rätt, det är verkligen vackert med den vita snön. Och nu känns allt mycket ljusare med.Saknar bara att kunna cykla har ju blivit en cykloholic ;) man tar sig fram så mycket fortare än när man går. Vilka otroliga hattaskar, mycket vackra. Kram Katta

Unknown sa...

Mmm, såå vackert med all den vita snön ~~~
Och oplogat runt husknutarna...och när traktorn kommer, får man hoppa åt sidan så man inte blir överkörd ;*)

Vad skönt att Du kan ta Dej en mysstund i plurret Kathrine, och att fossingen är bättre! :-)))

Å, måtte jag nu komma ihåg Din födelsedag...vet inte, men jag tycker att det datumet passar alldeles utmärkt till Dej...för Du är ju en så söt ljusspridare här i vinterskymningen ~~~~

Kramar, från Eva

Frøken Jægers Hus sa...

Å morgen bad... Med hvit snø utenfor! høres fortryllende ut. håper du er varm og god:) Glemte å lenke butikken din igår da jeg viste et putetrekk/örngött? som jeg har kjøpt hos deg. Har fikset på det nå! Beklager, men det gikk litt for i svingene med det innlegget:)

Ha en fin dag!

Klem
Helene

Evashusotorp sa...

Så skönt din fot börjar bli bättre.
Hoppas du även tar dig UPP ur ditt varma morgonbad.
Ha en fin dag!
Kram
Eva

Uttan sa...

Å ett varmt bad så skönt det skulle vara.
Glad att läsa att Din fot är bättre.

I dag Västerås med Dotter Jenny och sedan hem för att adventspynta :)
Men Vi har fortfarande lite rörigt men nu är det bara fönstret som fattas sedan är rusten i sovrummet klart.

Sköt om Dej! Kram!

It's me sa...

Hi ...nice boxes !! i really like them....happy day darling..enjoy the snow...........!!`......love Ria....

Country Hill sa...

Så skönt att foten är bättre, underbara hattaskar Du är verkligen duktig på att nosa upp godsaker.
Ha det gott!
Kram Lena

himlaverket sa...

Underbara hattaskar,,,,
å visst är det underbart med badkar,,,tar mej ofta ett skumbad med citronmeliss. Mår sååå gott av detPs, vaniljtepåse i badet gör att det blir god doft...
kram ullamaria

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej :)
Skönt att foten börjar bli bra.
Så ni har också fått snö. men visst är det härligt med snön. Der är så fridfyllt.Nu får vi hoppas att vi får behålla den till julen.
Den var god ! :)
Den brukar jag göra med äpplen och bär.Variera.
En hemligt recept och alltid lika god och snabbt recept. En vanlig sockerkaks recept som jag gör i pajformen.
Ha en skön kväll
Kpam Sirpa

Norrfrids Eija sa...

Hattaskarna gick jag igång på nu, de snyggaste jag sett! Ska kika in i din bloggbutik trots att jag har köpstopp, för att riktigt få det att vattnas i munnen...
Eija

Myricas Farmor sa...

Ja jag håller med dig i att det är såå vakert med snö, och om solen skiner oxå... det glittrar som diamater.
Naturen är underbar.
Ha det gott
kram

Margareta sa...

Gokväll!
Så väl att foten bättrar sig....
Men tänk vad begränsad man blir av en sådan skada som händer på ett ögonblick.
Snön är vacker att titta på,men här har det blåst och yrt höga drivor som sen ska skottas bort...
För tungt ibland....
Hoppas det lugnar ner sig.
Hattaskarna så snygga.

ha en bra kvälloch god natt!
kram Margareta

Anna-Lena sa...

Tänk vilken gåva din mamma fick på självaste Lucia! Speciellt! Ett varmt bad låter underbart skönt och du badar i glans ser jag!
Vilket kar! Härligt att foten är bättre.

En riktigt mysig första advent önskar jag dig!

Kram Anna-Lena♥