söndag 5 oktober 2014

Hemma igen

God efter middag alla fina läsare
Då är man då hemma igen efter
en helg i Danmark,
Jag älskar att åka till Danmark,
det är så mysigt,
och så klart hittade jag en massa fina
gamla ting,
dessa är inte gamla, men så fina,
gjorda av en Superduktig
Dansk Tjej,

 Om man jämnför med dom gamla 
Tyska Vaddfigurerna så
ser dessa verkligen 
riktigt gamla ut,
Jag har bara köpt några stycken,
för att testa om dom kommer att gå att sälja,
Så vi får se!

 Gamla Soppterriner hittade jag en del,
denna gamla Från Villeroy & Boch 
fick följa med hem,

 Gammalt gjutjärnsfat,
så fint,
och vackra näsdukar i linne med 
superfint broderi,

 Gamla Apotekarburkar i vitt porslin,
med svart text,

 En till gammal Soppterrin,
denna är megastor, och står på
fötter,

 Gammal Spegel,
så fin,
tror denna är från Italien,

 En låda med gamla Stjärnljusstakar,
 dessa är inte så lätta att finna
längre,
dom är riktigt omtyckta,
så jag blev så glad när jag sprang på dessa,

 Gamla Danska Fakirer,
och en gammal Fransk Ask,
ja det var bara lite av allt fint som jag hittat,
hoppas ni haft en fin Helg!
Ta hand om er!
Så ses vi snart igen,
I morgon kommer en presentation på
Tisdagens Nyheter i Min Butik,
http://fagel-blabutik.blogspot.se


Fin fortsättning på Söndagen!

Kram Kathrine...

9 kommentarer :

It's me sa...

What a lovely things....happy sunday....love Ria...x!

Mia sa...

Gu vad mysigt det låter, vill oxå åka till Danmark ;-) å du, här gäller det att hänga på låset tisadag morgon...fina grejer du köpt! Ha det gott/ Mia

Hanna sa...

fina bilder som alltid inne hos dig!
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Hanna

Margareta sa...

Ja,ja säger då det....så mycke fint du hittat.Och så roligt att du dessutom delar med dig.
Mysigt!,

Kram Margareta

HWIT BLOGG sa...

Finfina fynd! Att du kan skilja dig från alla vackra saker...kanske därför mina garderober är knökfulla!
Varm höstkram,
Titti

angie sa...

wow, was für tolle teile!!! liebe grüße von angie

Hagbacken sa...

Underbara fynd! :)


Kram Linda

G:a Affären sa...

Så mycket fint du köpt in och vaddfigurerna ser verkligen antika ut! De tar nog slut väldigt snabbt, och det övriga fynden också.

Önskar dig en fin start på veckan!
Kramar
Cia

myrica sa...

Men så mycket fint du hittat, jag gillar spegeln den var lite orginell.
Ha en fin dag
kram