måndag 29 juli 2013

Ny vecka...

Gomiddag alla fina...
ny vecka att bita tag i,
Jag fortsätter att fixa i mitt lilla showroom,
har fått tag i en gammal industristege,
lär behövas när man arbetar på
Hög höjd,

 Nu har jag börjat att plocka upp efter 
Danmarkstrippen,
och försöker hitta platser till allt,
skall försöka att lägga ut lite saker på
Bloggbutiken i morgon Tisdag
En av terrinerna bla,
den till vänster en gammal fransk med lock,

 denna gamla emaljerade kanna hittade jag i Danmark,
kommer också att läggas ut,
och den gamla Danska apotekarburken i trä,

 Denna sopppterrin är svensk,, en fin Rörstrand,
den spar jag så länge,
Fniss!

 En gammal Dansk ihopfällbar barn trästol,
så charmig!

 En fin gammal skomakarlampa,
i tunt vitt porslin, desto tunnare, ju
äldre!

 Ja det börjar att arta sej, men det är mycket till som 
skall in,

 Denna grönfärgade träförvaring
 kommer också ut imorgon,

 Och denna gamla Spegel köpt i Danmark,

 Och lite till så klart ett svart gammalt täcke med rosmönster,
mm, mm,
Hoppas alla ni som kikar in här 
får en fin Vecka!


Kramar Kathrine...

13 kommentarer :

Tinas bo sa...

Ojojojoj sååå mycket vackert!!
Jisses vad du hittat underbara saker!!
Den svenska soppterrinen skulle jag aldrig ge ifrån mig... :0)

Min önskning om svalare väder slog in, vi har nu mulet, lite regn och "bara" +25 grader... och jag NJUTER!!! hihi
MEN fr.o.m torsd ska värmeböljan komma tillbaka... suck och stöööön

Kramar Tina

Margareta sa...

Du milde tid så mycke fint...
Och så denna härliga miljö.Allt kommer verkligen till sin rätt,det har det gjort innan också.
Hoppas din vecka blir såå bra!

Kram Margareta

It's me sa...

Have a Nice week Darling....love Ria ...x!

It's me sa...

Have a Nice week Darling....love Ria ...x!

Sallys hus sa...

Å vad mycket fint!
Härligt att åka på så många inköpsresor..;)
Kram katarina

helle sa...

Så fiiint det bliver!! Kram Helle

Hajan sa...

Så mycket fina saker, Ni måste ha
en stor bil att frakta all detta i
från Danmark. Mycket vackra saker
du har nu.

kram Hajamn

myrica sa...

Du milde tid så mycket fint du har, jag skulle jätte gärna vilja titta in i detta fina rum med alla fina saker.
Det är tur för mig att du kan fota allt fint.
Kram

Frida sa...

Så mycket fint, snygg stege, jag har en liknande rund ljusstake som jag har köpt i Danmark, dem är fina :))
Kram Frida

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj!!! Jisses så mycket fint..det måste vara såååå kul att åka till vårt underbara grannland och botanisera i deras utbud..de är ju såå bra på inredning o blommor förstås..och en himla massa annat hihihi Vill önska dig en fortsatt härlig vecka kram från Maja

john sa...

Hello ! what wonderful things you have found on your shopping trips ! so charming ... I love the old ladders they have such character ... Gail x

FRENCH LAUNDRY sa...

Oh I am swooning over the white ironstone!

Hugs,
Judy

Meta sa...

Sååå fint du får det!
Ha det gott.
kram Meta